CV/personligt brev
Kan man använda underrubrikerna "Övriga meriter" och "Personligt" i samma CV eller bör man välja en utav dessa?
Vill nämna mina intressen men det hör inte hemma under Meriter och tvärtom.
Kan man använda underrubrikerna "Övriga meriter" och "Personligt" i samma CV eller bör man välja en utav dessa?
Vill nämna mina intressen men det hör inte hemma under Meriter och tvärtom.
Klart man kan! I övriga meriter brukar man lista olika kurser eller certifikat man har. Under personligt skriver man lite om sig själv och intressen man har, musik, resor etc
Tack! Men exakt hur personlig ska man vara under rubriken Personligt? Vill vara så personlig som möjligt men känns som att det inte är stabilt alla gånger. Eller har jag fel?
Man brukar väl skriva några rader om familj, fritidsintressen/hobbys etc. Exakt hur personligt hade du tänkt att skriva och vad hade du tänkt lyfta fram?
När jag sökte en del jobb förr så brukade jag inte skriva så mycket under personligt utan jag sa det som verkade passa in på intervjun istället. Folk kan ha så mycket förutfattade meningar, t ex kan vissa tänka att en person som skriver poesi säkert är en drömmare som är dålig på att organisera
Min erfarenhet av rekryterare och personalmänniskor är att de har mycket förutfattade meningar faktiskt...så bättre att vara lite sparsam med personlig info om intressen och sen lyfta fram det som du märker går hem under intervjun! Undantag förstås om intresset har nåt med jobbet att göra eller kan ge en bild av att det skulle kunna påverkar din jobbinsats positivt...
Däremot har jag alltid skrivit att jag har man och barn osv. och slängt in ett fritidsintresse som alltid går hem (i mitt fall skidåkning).