• Anna 906

Chicco light way eller Kronan sulky

Nu står jag utan vagn......tänkte skaffa mig en ny. Vilken hade ni valt som endavagn?

• Svar på tråden Chicco light way eller Kronan sulky
  • Hoppfull84

vi har chicco lite way som resevagn/shoppingvagn att bara slänga in i bagageluckan, bra för kortare turer på stan/gallerian eller på resande fot. toppen liggläge och lätt att fälla. men vet inte om jag hade velat ha den som enda vagn. vi har en emmaljunga citycross också som vi tar om vi ska på längre promenader/gå i skogen, gå när det är snö ute och så. chiccon är rätt skakig och jobbig att köra på dåligt underlag om man jämför med emmaljungan. men vet inte om den är nåt bättre eller sämre än kronans för har aldrig provat den.

• Dixie

känns inte alls som samma typ av vagn - om du bara ska ha en vagn hade jag helt klart valt en kronan sulky - vi är mycket nöjda med vår!
    chicco light way har jag inte provat, men tvivlar på att man kan köra den i tex snö

• zhezzan

Vi har en Chicco som extra vagn. Funkar bra på plant underlag men absolut inte som en 'enda vagn'!
    Ska själv beställe en Kronan idag. Den verkar vara den bästa om man ska tro alla jämförelser mellan Kronan, Brio Race och Emmaljunga Scooter. Den enda av vagnarna som för övrigt tar så lite plats ihopfälld att jag får in den i min lilla bil- Opel corsa. Funderar bara på färg och om jag ska vänta till mitten av maj för att få den med svart chassi...

Svar på tråden Chicco light way eller Kronan sulky