• zarthusti

''kåkfarare''

!!
    Hur blir det egentligen för folk som suttit inne i finkan pga diverse orsaker?
    kommer de kunna få jobb?
    blir de hemlösa efter att de släppts??

Jag menar..ingen vill väl veta av sådana personer.spelar ingen roll ifall de våldtagit någon eller misshandlat någon osv..
    Man kan ju lik agärna köra in ansiktet i röven om man suttit inne 

• Svar på tråden ''kåkfarare''
  • Jonazid

Har vänner som suttit för grovt rån osv, de jobbar på lager idag.

• jaghopparhögt

Jag har suttit i fängelse och det gick bra för mig. Inga problem direkt efter straffet och inte idag. Dock har jag fått lite problem med Säpo när jag sökt säkerhetsklassade jobb men det gick bra det med.

• zarthusti
    jaghopparhögt skrev 2012-03-05 03:35:01 följande:
    Jag har suttit i fängelse och det gick bra för mig. Inga problem direkt efter straffet och inte idag. Dock har jag fått lite problem med Säpo när jag sökt säkerhetsklassade jobb men det gick bra det med.
    Är det inte jobbigt med folks blickar då?för någon som suttit i fängelse! inte för att jag eller någon som suttit inne skulle bry sig men..skulle vara rätt jobbigt ifall man kände sig som ''den där som suttit inne''
  • zarthusti
    Jonazid skrev 2012-03-05 03:33:29 följande:
    Har vänner som suttit för grovt rån osv, de jobbar på lager idag.
    Hur har det blivit med lägenheter??
    och att få bostad?
    kanske inte så kul att bo hos de kontakter man har hela tiden..

tror inte någon vill hyra ut..''hej, jag har suttit inne''lär vara lika enkel tför en som suttit inne att få lägenhet som det är att få jobb.. 
  • jaghopparhögt
    zarthusti skrev 2012-03-05 03:39:10 följande:
    Är det inte jobbigt med folks blickar då?för någon som suttit i fängelse! inte för att jag eller någon som suttit inne skulle bry sig men..skulle vara rätt jobbigt ifall man kände sig som ''den där som suttit inne''
    Men vilka blickar, det är väl ingen som vet om att jag har suttit i fängelse. Det är inget jag pratar om direkt. Enda gången det kommer upp är när jag jobbar med något som är säkerhetsklassat och det var mest de första gångerna de var lite nyfikna.
  • Jonazid
    zarthusti skrev 2012-03-05 03:39:57 följande:
    Hur har det blivit med lägenheter??
    och att få bostad?
    kanske inte så kul att bo hos de kontakter man har hela tiden..

tror inte någon vill hyra ut..''hej, jag har suttit inne''lär vara lika enkel tför en som suttit inne att få lägenhet som det är att få jobb.. 
    Sålänge de inte har bet anm så är det lugnt. Annars kanske soc hjälper.
  • zarthusti
    jaghopparhögt skrev 2012-03-05 03:43:23 följande:
    Men vilka blickar, det är väl ingen som vet om att jag har suttit i fängelse. Det är inget jag pratar om direkt. Enda gången det kommer upp är när jag jobbar med något som är säkerhetsklassat och det var mest de första gångerna de var lite nyfikna.
    Tänkte mest på sidor som flashback..realisten osv..där alla som begår brott hamnar på diverse sidor med tillhörande bild osv..rätt kusligt
  • Nemi76
    zarthusti skrev 2012-03-05 11:16:01 följande:
    Tänkte mest på sidor som flashback..realisten osv..där alla som begår brott hamnar på diverse sidor med tillhörande bild osv..rätt kusligt

Nu har jag inte varit inne på dessa sidor men med tanke på hur många som "begår brott" (antar att du menar blivit ådömda fängelsestraff) så har jag ytterst svårt att tänka mig att "alla" hamnar på dessa sidor med bild osv.
Svar på tråden ''kåkfarare''