Bestämma kön på klinik, någon som har erfarenhet eller går i samma tankar?
Ett mycket känsligt ämne, jag vet!!Men jag drömmer om att få en dotter. Vi har sedan tidigare två underbara killar. Jag älskar dem mer än något annat. Men om vi eventuellt skaffar ett tredje barn har jag en stark längtan efter att få en dotter, vilket egentligen inte verkar vara något ovanligt, även om ämnet är oerhört tabubelagt.
Det finns två skäl till att jag skulle vilja försöka få hjälp med att bestämma kön på vårt nästa barn. Det ena är som sagt drömmen om att få en dotter. Det andra skälet är att vår ena son har ett funktionshinder som det finns risk för att fler av våra barn får, då det till viss del är ärftligt och detta funktionshinder är betydligt vanligare hos pojkar än flickor. Han har även en kromosomavvikelse men vi vet inte ännu om denna uppstått hos honom själv eller om den kommer från oss, prover kommer tas inom kort.
I vilket fall försöker jag nu hitta information om möjligheter till att könsbestämma barn på någon typ av klinik. Har förstått att det inte är möjligt i Sverige eller ens i närheten (hittar i alla fall ingen sådan information). Därför undrar jag nu om det finns någon mer där ute som har mer information? Kanske någon som redan genomgått en IVF-behandling för att välja kön eller någon som går i samma tankar som jag.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-05 08:48
OBS! är fullt medveten om det kontroversiella med mina tankar, eller i vart fall att det kommer att uppfattas som kontroversiellt hos många av er som läser detta inlägg. Men jag känner som jag gör i vilket fall och jag kommer inte att känna annorlunda även om jag får kommentarer om det ologiska i mitt tänkande. Så jag undanber åsikter och kommentarer från er som anser att det här är fel, även om jag självklart respekterar att det finns olika åsikter i frågan. Med den här tråden önskar jag enbart komma i kontakt med personer som har samma funderingar som jag själv och hoppas att detta respekteras!