Halsbränna och sura uppstötningar?
Är det någon som har ett bra och effektivt tips som kan hjälpa mot halsbränna och sura uppstötningar? Har fått så mycket av det på senare tid...
Är det någon som har ett bra och effektivt tips som kan hjälpa mot halsbränna och sura uppstötningar? Har fått så mycket av det på senare tid...
JAAA...Gaviscone...i flytande form!!! TA inte tabletter..om du inte vill kräkas innan du svalt dem..eller tuggat dem :). Finns att köpas på apoteket.
jag dricker mjölk och tycker det hjälper för mig =)
samarin är min bästa vän
Samarin är kanon! Var lite försiktig med det bara så du inte samlar på dej en massa vatten.
Inget fungerar så bra som att äta ngt litet o dricka vatten, jag kör med mariekex.
Mitt allra bästa tips är att inte äta för nära inpå sänggåendet... Å andra sidan är det svårt att följa ibland. Igår kväll åt jag för mycket för sent, vilket inte gjorde natten trevlig...
Annars tycker jag att knäckebröd utan något på (typ husman) fungerar bra, liksom mandel och cashewnötter. Det tar jag på dagarna om det är lite besvärligt.
Novalucid funkar för mej..
Filmjölk lindrar väldigt bra. Du ska undvika att äta apelsiner eller fet mat (som stekt fläsk). Drick inte apelsinjuice, det förvärrar rejält oxå.
Jag har provat att låta bli att äta feta saker, vilket har fått min halsbränna att försvinna. I de fall jag känt av den har samarin hjälpt jättebra. :)
Å skrutt, jag har fått superbränna idag, det är säkert juicen jag bälgade i mig till frukost. Drack även en halv kopp kaffe av artighetsskäl på ett möte innan...dumt dumt duuuuumt.
Ska nu dricka mjölk och ta en gaviscon. Jag har tuggtabletterna, de är INTE goda, men jag skulle aldrig klara att dricka det där gegget...tabletterna är lätta att bära med sig och smyga i sig efter lunchen...obs, se till att ha mycket vatten i närheten...de smakar inte så illa, men konsistensen är läskig som fasen.
Bränn bränn bränn som trollen sa i Trolltyg i tomteskogen
Jag knaprar på Rennie konstant! Vaknar ofta mitt i natten av halsbrännan och då ligger mina kära Rennie inom räckhåll för att ta bort besväret.
Läste någonstans att Samarin inte skulle vara bra för gravida. Kan inte bekräfta det men kan vara bra att veta.
Ja, fy 17 vad det är jobbigt. Gör så himla ont!
Har fått det den senaste veckan och inhandlade Gaviscon tuggtabletter imorse. Tog den första efter lunchen idag och håller alla tummar för att det hjälper.
Visst gick den att få ner men den "växer" ju lite i munnen innan man sväljer..
samarin är det enda som hjälp mig!
Min bäste vän -> RAMLÖSA! Det går många backar just nu iom att jag gärna dricker en flaska efter maten, och på kvällen innan jag lägger mig, även i "förebyggande syfte"...
Gaviscone, ja har tyvär tabletterna å de smakar helvete rent utsagt...man spyr nästan men ja pinar mig...nästa gång ska ja hämta ut flytande. Dom är verkligen bra!!
Prova något naturligt! Testa att knapra 5-10 sötmandlar. Det hjälper faktiskt! Och sen är det ju gott också!