• Thelisesmamma

Nutrilett men inte "all in".

Hej, Jag har bunkrat upp med massa Nutrilett shakes weight loss. Men jag tänkte fortsätta äta kvällsmat. Alltså Nutrilett hela dagen men ha kavr ETT mål "vanlig" mat. Är det ngn som gjort så som har erfarenhet av det?? Går man ner i vikt då? trots att man ändå äter ett mål mat om dagen?? Jag tänkte alltså inte äta NÅGONTING annat än shakes under dagen. Skippa allt småätande och har valt bort socker helt i övrigt....

• Svar på tråden Nutrilett men inte "all in".
  • SoStylish

Sålänge du inte får i dig fler kalorier än vad du gör av med så kommer du att gå ner i vikt, oavsett om du dricker Nutrilett eller äter vanlig mat. En påse innehåller väl inte många kalorier så du hamnar säkert på underskott ändå sålänge du inte trycker i dig två megamenyer från McDonalds varje kväll!

• Thelisesmamma
    SoStylish skrev 2012-03-05 13:07:24 följande:
    Sålänge du inte får i dig fler kalorier än vad du gör av med så kommer du att gå ner i vikt, oavsett om du dricker Nutrilett eller äter vanlig mat. En påse innehåller väl inte många kalorier så du hamnar säkert på underskott ändå sålänge du inte trycker i dig två megamenyer från McDonalds varje kväll!
    Ok. nej varför skulle jag trycka i mej massa fet mat från mcdonalds om jag vill gå ner i vikt liksom... Förut så blev de MYCKE småätande och godis o ostbågar typ, men de har jag tagit bort helt. Även fikabröd å sånt.  Å om jag nu tex äter såhär en dag: Frukost: En shake. ett grovt bröd med kokt skinka, ett kokt ägg. Mitt på dagen: En skiva grovt bröd och ett kokt ägg. Och så på kvällen : vanlig hemlagad mat.  då anser iaf inte jag att man äter osunt, och det borde man ju gå ner i vikt på... eller tänker jag fel??
  • Thelisesmamma
    thelise mamma skrev 2012-03-05 15:08:17 följande:
    Ok. nej varför skulle jag trycka i mej massa fet mat från mcdonalds om jag vill gå ner i vikt liksom... Förut så blev de MYCKE småätande och godis o ostbågar typ, men de har jag tagit bort helt. Även fikabröd å sånt.  Å om jag nu tex äter såhär en dag: Frukost: En shake. ett grovt bröd med kokt skinka, ett kokt ägg. Mitt på dagen: En skiva grovt bröd och ett kokt ägg. Och så på kvällen : vanlig hemlagad mat.  då anser iaf inte jag att man äter osunt, och det borde man ju gå ner i vikt på... eller tänker jag fel??
    Måste bara tillägga, ett det är SÅ jag äter nu, och har gjort några dagar ungefär. Men som jag skrev först i tråden så har jag funderingar på att skippa frukosten och det mitt på dagen oxå...men vet ej om jag fixar de...
  • SoStylish

Måste du dricka Nutrilett OCH äta frukost? Isåfall tycker jag hellre att du ska äta en riktig frukost med t.ex. ägg, havregrynsgröt och kanske något grovt bröd så att du håller dig mätt. Kanske kan du byta ut lunchen mot en shake istället? Vad innebär vanlig hemlagad mat?

Men som sagt, räkna ut ditt energibehov och lägg dig på ca 500 kcal under det så kommer du att gå ner i vikt. Sedan kan du äta vad du villl, sålänge du inte äter mer än vad du gör av med! Så enkelt är det faktiskt!

• Thelisesmamma
    SoStylish skrev 2012-03-05 16:24:30 följande:
    Måste du dricka Nutrilett OCH äta frukost? Isåfall tycker jag hellre att du ska äta en riktig frukost med t.ex. ägg, havregrynsgröt och kanske något grovt bröd så att du håller dig mätt. Kanske kan du byta ut lunchen mot en shake istället? Vad innebär vanlig hemlagad mat?

Men som sagt, räkna ut ditt energibehov och lägg dig på ca 500 kcal under det så kommer du att gå ner i vikt. Sedan kan du äta vad du villl, sålänge du inte äter mer än vad du gör av med! Så enkelt är det faktiskt!
    Nej jag måste absolut inte dricka nutrilett OCH frukost. Men vad är lämpligt att dricka till frukost? Känns lite trist med vatten då oxå eftersom jag dricker vatten hela dagen.... Ja vanlig mat...hm... ne men typ kokt potatis å lax,  pytt i panna, soppa, ja vanlig "husmanskost"... å visst, ibland blir de ngt mindre hälsosamt som typ egen pizza lr så, men det händer sällan.... Hur räknar man ut sitt energibehov? sorry men jag e inte så klipsk på bra hälsosam kost mm. Tack så jättemycke för dina tips! Värdefullt!
  • Mandel
    thelise mamma skrev 2012-03-05 09:40:41 följande:
    Hej, Jag har bunkrat upp med massa Nutrilett shakes weight loss. Men jag tänkte fortsätta äta kvällsmat. Alltså Nutrilett hela dagen men ha kavr ETT mål "vanlig" mat. Är det ngn som gjort så som har erfarenhet av det?? Går man ner i vikt då? trots att man ändå äter ett mål mat om dagen?? Jag tänkte alltså inte äta NÅGONTING annat än shakes under dagen. Skippa allt småätande och har valt bort socker helt i övrigt....
    Varför väljer du att dricka socker när du skriver att du skippat socker?

Kolla igenom hur många olika sockervarianter en pulversoppa innehåller...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • SoStylish
    thelise mamma skrev 2012-03-05 16:52:42 följande:
    Nej jag måste absolut inte dricka nutrilett OCH frukost. Men vad är lämpligt att dricka till frukost? Känns lite trist med vatten då oxå eftersom jag dricker vatten hela dagen.... Ja vanlig mat...hm... ne men typ kokt potatis å lax,  pytt i panna, soppa, ja vanlig "husmanskost"... å visst, ibland blir de ngt mindre hälsosamt som typ egen pizza lr så, men det händer sällan.... Hur räknar man ut sitt energibehov? sorry men jag e inte så klipsk på bra hälsosam kost mm. Tack så jättemycke för dina tips! Värdefullt!
    Du kan väl t.ex dricka vatten, thé, juice, kaffe (en variant utan massa socker såklart).

Läs den här tråden, den är jättebra. Där kan du även räkna ut ditt energibehov!
    www.flashback.org/t864972
  • Trollmamma till 4

Shapeup är en bra sida där du ser hur mycket kalorier du får i dig

För ett par år sedan så åt jag 1 mål mat om dagen och ca 4 påsar Nutrilett och jag gick då ner 14 kg på 1 månad.

97 03 03 11
  • Thelisesmamma
    Mandel skrev 2012-03-05 17:03:23 följande:
    Varför väljer du att dricka socker när du skriver att du skippat socker?

Kolla igenom hur många olika sockervarianter en pulversoppa innehåller...
    känns kanske som att det socker som nutrilett shakes innehåller är obetydligt jämfört me allt godis å läsk man tryckte i sig förut. Så JA jag vet att det är socker i shakes med.
  • Thelisesmamma
    Trollmamma till 4 skrev 2012-03-05 17:09:31 följande:
    Shapeup är en bra sida där du ser hur mycket kalorier du får i dig

För ett par år sedan så åt jag 1 mål mat om dagen och ca 4 påsar Nutrilett och jag gick då ner 14 kg på 1 månad.

Ska kolla den sidan!! Åh bra gjort av dej!! :)  Åt du ngn speciell mat då lr va de bara vanlig mat liksom?? :)
  • Thelisesmamma
    SoStylish skrev 2012-03-05 17:08:36 följande:
    Du kan väl t.ex dricka vatten, thé, juice, kaffe (en variant utan massa socker såklart).

Läs den här tråden, den är jättebra. Där kan du även räkna ut ditt energibehov!
    www.flashback.org/t864972
    ok, jag va inne å kollade nu, och jag fattar verkligen inte hur man räknar ut energibehovet.... verkade minst sagt krångligt... finns det ingen annan sida man kan räkna ut det?  där det står mer tydligt hur man gör...
  • SoStylish

Vad förstår du inte? Du har ju formeln där!  Lägg in din längd, vikt, ålder och aktivitetsfaktor här (Där 1,2 är lägst och 2,0 är högst) så ska jag hjälpa dig. Eller inboxa mig om du inte vill lägga ut det öppet!

• Trollmamma till 4
    Thelisesmamma skrev 2012-03-05 17:35:38 följande:
    Ska kolla den sidan!! Åh bra gjort av dej!! :)  Åt du ngn speciell mat då lr va de bara vanlig mat liksom?? :)
    Jag åt vanlig mat men tänkte mer på hur jag lagade den!

Mindre fett va det jag använde men detta va säkert för 13 år sedan 

Jag gick dessvärre upp igen efter en ny graviditet men lyckades banta ner mig 45 kg genom Nutrilett, promenader och mager mat..

Så jag skulle rekommendera 2 mat tillfällen per dag och resten Nutrilett..

Jag kör så nu efter min tredje graviditet där jag gick upp 29 kg och har nu gått ner 20 kg av dem  
    97 03 03 11
  • Thelisesmamma

Om man tänker såhär då: Om man BARA äter kvällsmat, alltså "vanlig" kvällsmat utan att tänka på hur många kaolrier det innehåller, och man lever bara på vatten i stort sett hela dagen, går man ner i vikt då? lr blir de konstigt om man bara äter ett mål mat och att det är liksom lite senare på dagen mellan 5-6? Bara en fundering!

.::Kan inte beskrivas, måste upplevas::..
Svar på tråden Nutrilett men inte "all in".