• pingla1991

pergotime hjälp! Gjort UL idag

Hej!
    Gjort ul, hade ett moget ägg som var 12.5 mm.hur stora var era och fick ni ägglossning? 

• Svar på tråden pergotime hjälp! Gjort UL idag
  • Hjärtefröjd

Äggblåsan växer ungefär 2 mm per dag och blåsan är minst 20 mm när ägget släpper, men kan vara uppåt 30 mm. Så du borde väl få ÄL om typ 4-8 dagar.

• pingla1991
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-05 10:31:49 följande:
    Äggblåsan växer ungefär 2 mm per dag och blåsan är minst 20 mm när ägget släpper, men kan vara uppåt 30 mm. Så du borde väl få ÄL om typ 4-8 dagar.
    Tack för att du svarade =) Hur stora är oddsen att jag får ägglossning? :)
  • Thunderkatten

När jag har använt pergotime så har mina blåsor nästan alltid fortsatt att växa när de blivit större än 10mm. Hände en gång att en blåsa tillbakabildades men då hade jag en på varje sida så det blev ägglossning ändå. Mina har inte släppt förrän dag 19-21 och då har de varit närmare 30mm. Mina verkar snarare växa 1 mm per dygn, lite sega av sig. :) Men på typ 8 behandlingar har det alltid blivit äl. Och då har jag ändå pco.

Hoppas det hjälper nåt? Vilken dag är du på nu?

• Hjärtefröjd
    pingla1991 skrev 2012-03-05 10:40:00 följande:
    Tack för att du svarade =) Hur stora är oddsen att jag får ägglossning? :)
    Man brukar säga att det förmodligen blir ÄL så fort en äggblåsa blivit större än 11-12 mm. Kommer du få någon ÄL-spruta för att få äggen att lossa och växa till sig det sista?
  • pingla1991
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-05 11:13:38 följande:
    Man brukar säga att det förmodligen blir ÄL så fort en äggblåsa blivit större än 11-12 mm. Kommer du få någon ÄL-spruta för att få äggen att lossa och växa till sig det sista?
    Okej =) bara att hoppas på det bästa =) Kommer inte att få några sprutor, detta är min andra kur, första kuren så fick jag ingen ägglossning..
Svar på tråden pergotime hjälp! Gjort UL idag