• Anonym (hypokondriker)

normal värk efter abort?

Hej alla ni som genomlidit en medicinsk abort- efter att ha terrat gyn mottagningens nr så vänder jag mig nu till er:

Jag gjorde förra Lördagen (25/2) en medicinsk abort i vecka 5+5 och det gick smidigare än jag hade förväntat mig. Tog på torsdagen mifegyne tabletten som jag ej märkte av på något sätt förrän dagen därpå då jag började blöda lite grann och fortsatte med det fram till lördagen då jag tog de 4 slidpillrena. Låg inne från 8.00 till 12.00 och blödde men ej speciellt mycket mer än jag redan gjorde sedan tidigare, som en mkt sparsam mens helt enkelt. Såhär fortsatte det sedan den närmsta veckan- hade mensvärk men inte fruktansvärt mycket eller olidlig och blödningen fortsatte sparsamt i 5 dagar med några 8SMÅ!) klumpar och upphörde sedan efter 5 dagar. SEN så började det om dagen därpå igen och fortsatte sparsamt. Så håller det på nu för tillfället, slutar och börjar, slutar och börjar. Det är nu 9 dagar sedan aborten och min första fråga är om det är normalt? Vet att man kan blöda länge men är det normalt att det slutar och börjar om så?
    Sen så var en av anledningarna till att jag misstänkte graviditet att min mage "bubblade" hela tiden och det har fortsatt även efter aborten- någon annan som känner igen det?

Men- min största skräck är att få en infektion eller att det ska finnas rester kvar så att den här historien ska bli ännu längre utdragen än den redan känns och därför är jag nu jättenojjig när jag igår och idag haft ont i hela ryggen, inte bara nedre delen, och ett illamående till följd av detta som kommer och går. Känner någon igen sig i det? HHar varit på tidig återkoll i fredags då jag var så orolig över att ha blödit så lite och hon kunde ej se mer än en förtjockad slemhinna. Ringde även idag på gyn och berättade om mitt ryggont och de sa att det lät normalt. Ryggen bränner och det leder alltså till illamående och att jag känner nästan att det är svårt att andas ibland. De sa att man alltid får feber och kraftiga blödningar vid infektion?

Är det någon här som känner igen sig i något av mina besvär? kulle vara skönt att höra någon annan...

• Svar på tråden normal värk efter abort?
  • Anonym (ledsamt)

Tycker det låter konstigt. gjorde själv en medicinsk abort för 3 månader sedan. Men jag har inte upplevt de som du beskriver mer än de där klumparna. De kom med på mig typ i 2-3 dagar efter abort dagen! Men sedan blödde jag i 2 veckor. De sa till mig när jag skulle göra min abort att 2-3 veckor är normalt att blöda. Jag hoppas att du snart kommer att må bättre..Krya på dig!

• Anonym

nu läste jag inte all text, men då jag gjorde en abort för något år sedan, jag gjorde den hemma... råkade jag somna medan jag tagit pillren och då jag vaknade gick jag på toan och det kom välla lite klumpar o blod.

8 dagar senare vaknar jag på kvällen och smärtan i magen bir högre och starkare för var sekund som går, exakt som man skulle till att föda.

tillsllut får sambon köra in mig på akuten då det visar sig att "allt" inte kommit ut.    

Svar på tråden normal värk efter abort?