• Anonym (Sara)

Någon som arbetar som utvecklingsstrateg/ledare??

Hej.

Vill lägga det här eftersom mitt nick är ganska känt här på FL samt att jag har många vänner och familj här inne...

Jo, jag arbetar som gymnasielärare (dock annan utbildning också) men är nu sist kvar i en rekrytering som utvecklingsstrateg/ledare på en förvaltning. Ett jobb som jag så gärna vill ha, oavsett lön i princip.

Han som är facklig är på semester i 10 dagar till och jag kan därför inte få ett riktigt svar på vilken lönenivå jag ska lägga mig på. Så. Du som har ett liknande arbete:

1. Vad tjänar du? Andra förmåner? Vilken lönenivå är rimligt. Har arbetat med liknande uppgifter i 7 år, fast utan den titeln och i ett annat sammanhang.

2. Arbetsuppgifter.

Skulle bli så tacksam för svar och vill att det ska bli fredag och nytt möte.

• Svar på tråden Någon som arbetar som utvecklingsstrateg/ledare??
  • Anonym (nyfiken)

Jag har absolut ingen aning så är inte till någon vidare hjälp men... Jag håller just nu på att utbilda mig på högskola och detta låter som ett jobb som kan knytas till min utbildning. Så blev lite nyfiken på vad en sådan gör?

• Anonym (Sara)

Ingen som har någon aning?

• nytt eller gammalt

Jag har jobbat som strateg på en kommunal förvaltning för länge sen. Kul jobb, omväxlande arbetsuppgifter, omvärldsbevakning, kvalitetsfrågor, utvecklingsfrågor,  upphandling, uppföljning, samverkan med ideella organisationer och en del vanligt utredningsarbete.

Nackdelen: eftersom det är kommunalt och nära kontakt med politikerna så är det tröööööögt, samma frågor dras om och om igen och ibland är det svårt att komma någonvart. Det var det som gjorde att jag inte stod ut efter ett tag. 

Lönenivå växlar säkert mkt mellan olika kommuner men runt 35 är nog vanligt. Många som jobbar soom strateger är äldre och erfarna så kanske lönerna kan växla en del av den anledningen också.

Svar på tråden Någon som arbetar som utvecklingsstrateg/ledare??