• Anonym (paketmiss)

Paket och eftersändning

Sambon köpte i förra veckan två sexleksaker ifrån en affär på tradera. 
    Han hade bara glömt att hans adress var en 2 år gammal.

Den adressen paketet skickades till är hans fd föräldragård, där han bodde innan han flyttade till egen lägenhet, som han nu flyttat ifrån och vi bor i en gemensam lägenhet.
    Föräldrarna har även dem flyttat ifrån gården till en annan.
    Min sambo flyttade till egen lägenhet hösten/vintern 2010, och föräldrarna flyttade till nya gården i samma veva.

Paketet nudå, kommer de eftersändas hem till hans föräldrar? (Hoppas jag innerligt inte! Hans mor är riktigt klåfingrig och nyfiken, och duktig på att snacka, vill inte hon ska upptäcka vad vi köpt hem)
    Eller kommer det bara skickas tillbaka till säljaren som sedan kan skicka till rätt adress?
    Hur länge gäller eftersändning?  

• Svar på tråden Paket och eftersändning
  • Anonym (Minna)

Tror de brukar gälla ett år. Men det vet väl han själv, hur länge han betalat för eftersändning?

• Anonym

Varför skulle det skickas till hans föräldrar? Har han bott på den adressen?

Det är väl bara att ringa postkontoret där paketet ligger och säga att han kommer och hämtar det, varför göra saker mer komplicerade än de är?

• Anonym (paketmiss)

Han har inte bott på deras nuvarande adress, men dem bodde ju hela familjen på den adressen paketet skickas till, och vet ju inte om hans föräldrar har eftersändelse, om dem skickar så, är inte helt hundra på om han tog eftersändelse vid den flytten, efetrsom föräldrarna troddes bo kvar på den adressen då. 

Inte haft en tanke på att ringa och kolla med postkontor, kan jag göra de även om allt står i min sambos namn? Han jobbar hela dagarna och har oftast inte tid att ringa på vanliga telefontider så jag brukar få sköta de mesta sånt.  

Svar på tråden Paket och eftersändning