Hjälp mig flytta till Kroatien,snälla!
Jag vill flytta till Kroatien! Jag är helt förälskad i landet och längtar hela året efter sommaren och en resa dit. Så istället för att bara drömma om nåt tänkte jag att vi skulle bo där=) Vi är min man(kroat) och våra två barn 1 och 3år. Min man är medborgare i Kroatien, så jag gissar att det inte blir något problem med "uppehållstillstånd" för resten av familjen då...? Vet att det är en massa byråkrati,men omöjligt kan det inte va! Jag funderar lite över kvalitet på dagis,skolor o om det finns något slags skyddsnät ifall man skulle mista sin försörjning o såna saker....Och VAR i Kroatien som är "lättast" att etablera nya företad, för- o nackdelar med det ena o det andra...Där skon klämmer mest är...hur man ska försörja sig! Våra ideér är att så klart leta jobb, men också att ev starta eget/köpa ett företag. Kanske köpa en fastighet med lägenheter som man hyr ut under semesterperioder...Men det har vi inte cash till nu,så i så fall skulle vi få ta lån. Kollade upp lite grann för några år sen och uppfattade räntorna som skyhöga! Det va det som satte stopp för oss då. Eller rättare sagt det som gjorde att vi tillfälligt la ner projektet. Min man är mer realist än mig. Jag är snarare en drömmare. Så, för att få honom till att tro att detta är möjligt (nej,jag vill inte "lura" honom,bara visa konkret hur det är möjligt) behöver jag hjälp. Är det nån som har någon info som hjälper, vad som helst? Tacksam för alla svar!
Anledningen att jag tar denna fråga i känsliga rummet är att jag har bekanta som hänger en del på FL och jag vill inte att de ska få nys om att vi funderar på detta. Blir det av,får det veta det sen! :0)