• Pajsarn

Handlat amningsbh från Glam Mom???

Verkligen jättefina amningsbh:ar på denna sida! Har bara lite svårt att välja... Har ganska stora bröst redan nu, storlek 75E så skulle tro att jag landar på en F-kupa i alla fall. Vill ha en stadig bh som håller på plats utan bågar.
    Någon som beställt därifrån och har en bh att rekomendera?!?

• Svar på tråden Handlat amningsbh från Glam Mom???
  • Snart 3 barnsmamma

Hej!
    Har beställt fyra stycken därifårn (eller fem... ) Älskar deras YOU! finns i olika färger mm. Kan verkligen rekomendera beställa från dem! 

• Snart 3 barnsmamma

Normala. De har så du kan se vilken storlek de rekomenderar vid mätning. Jag gick upp en storlek men samma kupa och det har varit jättebra

• Ejin

funderar på att beställa därifrån men vet inte vilken man ska välja.. sist tyckte jag att de värsta var att bhn skavde så och tryckte, speciellt på natten eftersom jag var tuvngen att sova med den.
    Ingen som kan rekommendera någon som är mjuk o skön att ha även i början när de spänner o värker.. 

• BFmars2012
    Ejin skrev 2012-03-06 10:40:56 följande:
    funderar på att beställa därifrån men vet inte vilken man ska välja.. sist tyckte jag att de värsta var att bhn skavde så och tryckte, speciellt på natten eftersom jag var tuvngen att sova med den.
    Ingen som kan rekommendera någon som är mjuk o skön att ha även i början när de spänner o värker.. 

http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=bh
  • Pajsarn

De mjuka topparna från Apoteket tycker jag varit perfekta nattetid. Lite små i storleken bara så gå upp en storlek.

• Ejin

oj de var ju billiga oxå, en sån ska jag pröva..

• Pajsarn

Det är ju inte direkt nån styrsel i dom men de håller amningsinläggen på plats...

• humlan81

Jag har precis beställt från dem, det blev en Change med byglar. Det var den enda bygelbhn som går upp till min storlek, jag fick beställa en 75J. Har i vanliga fall 65-70G, så jag har fått gå upp en hel del i kupstorlek...

Jag köpte en bygellös amningsbh på Details, en Panache. Där fick jag ha en 65J. Lite märkligt att det kan skilja så mycket i omkretsstorlek.

Först beställde jag en 70J från Glammom, eftersom jag hade haft 65 på den från Panache, men det blev för litet, både i omkrets och kupa. Men det är inga problem att byta, jag fick tillbaka den nya storleken med vändande post!

Än så länge känns den här från Change betydligt skönare än den bygellösa från Panache. Den senare skavde tyvärr lite under brösten efter en dags användning. Vi får väl se hur den här känns efter en dag, men den känns ju mer som en vanligt bh tack vare byglarna.

• Pajsarn
    Snart 3 barnsmamma skrev 2012-03-06 14:17:57 följande:
    Jag beställde från glam moms sortiment natt och mysbh för att ha på natten också. Denna för jag gillade konceptet: glammom.se/amningsbhar/natt-och-mysbhar/la-le.../ just för att man kan justera under. 

Ser jätteskön ut men tycker kupan på modellen ser så liten ut och det var ändå största storleken?! Får man fråga vilken kupstorlek du har när du inte r gravid/ammar?!
Svar på tråden Handlat amningsbh från Glam Mom???