• Lucy Cat

En hal fläck på golvet

I min lägenhet så finns det en "fläck" på golvet som är superhal. Dagligen, flera gånger om dagen, så känner jag hur jag tappar fotfästet och glider till. Jag har inte ramlat.. än..
    Hur går jag till väga för att få bort denna hala fläcken? Finns det något knep? Jag kan inte lägga en matta på den för fläcken ligger lite knepigt till, precis i en dörröppning. 

..I'm not cynical, I'm experienced..
  • Svar på tråden En hal fläck på golvet
  • Lucy Cat
    krompa skrev 2012-03-05 15:29:28 följande:
    Är det trä- eller plastgolv?
    Det är plastgolv.
  • erica91

Haha, jag har exakt samma problem! Hur fan får man bort deeen??? Hahhah. Vi slår NÄSTAN ihjäl oss ett par ggr/dagen här!

• Lucy Cat
    erica91 skrev 2012-03-05 15:35:16 följande:
    Haha, jag har exakt samma problem! Hur fan får man bort deeen??? Hahhah. Vi slår NÄSTAN ihjäl oss ett par ggr/dagen här!
    Eller hur! Blir tokig. Sambon går oftast utan strumpor, men jag älskar mina strumpor och de lär väl bli min död snart.. :D
    Funderade på att gnugga stearin på golvet, men det är ju inte vidare snyggt. 
  • Nancie

Jag hade återkommande problem med glashala (!!!) fläckar i ett av mina badrumsgolv och kunde inte fatta vad det var! Inte gick dom bort vid första avtvättningen heller!?
    Sedan fick jag beviset...det var baby-puder som orsakade de hala fläckarna men det är nog inte problemet i ditt fall

• Lucy Cat
    Nancie skrev 2012-03-05 15:42:33 följande:
    Jag hade återkommande problem med glashala (!!!) fläckar i ett av mina badrumsgolv och kunde inte fatta vad det var! Inte gick dom bort vid första avtvättningen heller!?
    Sedan fick jag beviset...det var baby-puder som orsakade de hala fläckarna men det är nog inte problemet i ditt fall
    Njae, har inte använt babypuder sedan jag var... bebis :D så det är det nog inte denna gången. Det är liksom i golvet. Ungefär som att den lilla fläcken har blivit utnött och därmed blivit glattare. Jätteirriterande!
  • krompa

Om det ändå inte kan bli värre kan man väl testa att gnugga med en disksvamp och lite tvättmedel. Våra hala fläckar har vi gömt med mattor, fast vi har trägolv som jag inte vill riskera att rugga.

Intorkad saft fungerar också, fast bara till man upptäcker det och torkar bort det  =)
    (vi hade en hal fläck som försvann, det visade sig vara 4-åringen som spillt saft och torkat lite lätt med papper)

• Nancie
    Lucy Cat skrev 2012-03-05 15:46:40 följande:
    Njae, har inte använt babypuder sedan jag var... bebis :D så det är det nog inte denna gången. Det är liksom i golvet. Ungefär som att den lilla fläcken har blivit utnött och därmed blivit glattare. Jätteirriterande!
    nej, och baby-puder kanske inte skulle hamna just i en dörröppning?
    Mina glashala fläckar var också "inne" i golvet, det var inget synligt- som att man spillt baby-puder och dammsugat upp det, inget "synligt" bevis alltså.
  • mycketsaft

På jobbet hade vi problem med hala fläckar som man kunde halka ihjäl sej på, efter några månader insåg vi att det kom från luftrenarspray, eller vad man kallar det.. (jobbar på sjukhus) Men nu är det kanske inte det som är på erat golv :P jag skulle nog prova gnugga med den "vassa" sidan av en tvättsvamp..

• MeNoLike

Vi har också en sån fläck i köket. En stor typ 50x50cm. Barnen har halkat flera ggr. Vi vuxna har hunnit reda upp situationen

• Lucy Cat

Jag kom på vad som orsakade min hala fläck. Det var mitt värmespray till håret. Varje gång jag sprutar med det så blir det hala fläckar lite varstans i lägenheten beroende på vart jag stått när jag använt det.
    Går dock bort med rengöringsspray :) 

Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • TaSe

Här har vi också hala fläckar! Mjöl-moln kan vara en orsak.

Svar på tråden En hal fläck på golvet