Halsontet vill inte försvinna!! När kan jag börja träna igen?
Jag har haft ont i halsen några veckor nu, snart en månad.. Dock inte känt mig sjuk i övrigt. Lite snorig kanske, lite febervarm nån dag emellanåt. Men inte så att jag känt mig jätteförkyld.. Utan det är halsen det sitter i.
Jag har vilat, druckit mycket te, ätit apelsiner, druckit c-vitamin, kört med zyx, ätit vitlök, druckit whisky.. ja, testat lite av varje. Inget hjälper!
Nu senaste veckan tycker jag att det onda ändrat skepnad lite..Gör mest ont när jag inte dricker eller äter eller pratar. Det brukar vara tvärtom! Men det är alldeles i svalget det onda sitter, känns torrt och irriterande.
Har köpt gymkort som jag inte kunnat nyttja än, eftersom jag hört att man absolut inte får träna om man har ont i halsen. Men i helgen som var blev jag så frusterad så jag tränade två dar i rad, fredag och lördag. Det gick bra, dock var jag rätt slut dag två så jag avbröt lite tidigare än jag tänkt.
Trodde faktiskt att det skulle bryta ut ännu mer. Men igår kände jag mig faktiskt bättre! Blev så glad! Men imorse när jag vaknade var halsontet tillbaka och jag blödde näsblod.
Nåt skit i kroppen har jag väl. Men måste jag helt avstå från att träna?
Har ringt vårdcentralen idag men dom har väl andra som är sjukare, så dom tyckte tydligen jag kunde avvakta ännu mer...
Jag behöver tips! Vad ska jag göra för att få bort det onda?? Törs jag träna lite?