• Anonym (dum på riktigt?)

Är tjejer så dumma i huvudet som det verkar?

Man läser tråd på tråd med ledsna, uppgivna tjejer där killen (och forummedlemmar när de skriver TS och är ledsna och vill ha stöd) anklagar dem för att vara osunt svartsjuka, de står ut med att ha en partner som är ute och super flera gånger i månaden, som ignorerar dem men han är ju sååååå fin annars, och de är gravida med hans barn medan han är ute med polarna, har fritidsintressen som mer än hälften av hans lön går till men så klart han måååste få göra det för i ett normalt förhållande ställer man inga krav på varandra för där liiiitar man på varandra. Skitsamma att tjejen sitter med tre ungar, inget körkort och han lämnar 50% av hyran för han tycker ju så mycket om sin hobby. Han har ju gjort det sedan han var femton. *dullen lille* Klart han måste, att hon sen inte kan gå utanför dörren utan sina barn ens i fem minuter är ju helt oväsentligt, bara han får göra sitt roliga, man ska ju inte bli helt låst bara för att man skaffat barn. Eller hur?

Han måste få ha tjejkompisar, man får inte vara svartsjuk och bara för att han inte kom hem i natt utan somnade med ansiktet mellan brösten på sin bästa kompis naken i soffan behöver inte betyda någonting för det värsta var ju att hon (den ledsna tjejen) kollade igenom hans mobil för man måste ju liiita på varandra. Att han smsar 59 gånger en kväll till en arbetskamrat är helt normaaaalt för de är bara kompisar och att han inte vill prata om det är ju mest bevis på kontrollbehov hos tjejen än att han har en pissig syn på tillit och förtroenden inom förhållandet.
    Här påhejjas det för fullt av de som anser att hon är alldeles för svartsjuk, de minsann kan "låta" sin partner åka på sexsemester till Thailand ensam med sin före detta för han säääger ju att ingenting ska hända och då händer det ingenting, man måste liiiita på varandra. Är man så dum i huvudet ärligt talat? Jag har läst, jag vet  inte hur många, såna trådstarter där tjejen tror att hennes magkänsla är helt åt helvete där man som någorlunda intelligent medsyster inser direkt att hon är så blåst på det hela att det yr isbitar kring hennes huvud! Lost liksom.

Att han har annonser kvar på kontaktsajten är helt normalt, att skriva aktiva annonser bara för att kittla samlivet lite och det går nån på?! Allvarligt? Jag blir förbannad men mest ledsen, va fan, är tjejerna så osäkra att trots att de egentligen har såna indicier framför sig i stället för att sparka rövhålet rakt i arslet in i nästa decennium, hukar sig och tror att det är dem det är fel på? Att de varit osunt misstänksamma? Snacka om att spilla vodkan på fel ställe! Jamen vafan, sluta låtsas, börja tänka!!

• Svar på tråden Är tjejer så dumma i huvudet som det verkar?
  • Anonym

Där stt den!!!! har verkligen funderat i samma banor och undrar om det kanske e mig det är fel på som vill ha en snäll kille.... Nä, nu var jag ironisk, måste tilläggas, men jag visar mig själv stor respekt och skulle aldrig vara tillsammans med någon som inte älskar mig.

• Anonym

Jävligt bra skrivet! Jag blir också förbannad när tjejer/kvinnor stoppar huvudet i sanden när deras män/partners behandlar dem som skit. Frågan är varför de tolererar detta. Och framför allt varför finns det så många män som tycker att det är okej att behandla sina kvinnor sm dörrmattor. Jag har en egen teori. Dessa män är sedan barnsben vana att få allt som de vill, utan motkrav på prestation. Man kan se detta redan i dagisåldern, där mammorna, faktiskt särskilt, curlar sina söner till känslokalla individer utan hänsyn till andra. Vi behandlar inte pojkar och flickor likadant. Många av oss kvinnor är uppfostrade till att vårda, ta hänsyn, förlåta, vara förstående så till den gräns att vi förnekar oss själva. Och om man från barnsben som flicka får signalerat till sig att man måste förneka sig själv - hur ska man då som vuxen klara att se till sina egna behov och se sanningen i vitögat: att kvinnor blir behandlade som skit i vanliga relationer (behöver inte handla om fysiskt våld). Jag har själv varit i en "dörrmatterelation" . Och det tar inte lång tid att tycka sämre och sämre om sig själv i takt med att mannen kränker på olika sätt. Till slut ÄR man den där dörrmattan. Ett uppvaknande kan vara en väninna som säger ifrån, eller en artikel inen tidning, eller varför inte detta inlägg som jag svarar på nu. Nu lever jag med en man på helt andra villkor. Jag har ett värde för mig själv och för min man. Jag tar inte skit och ingen begär det av mig heller. Men det är inte lätt att se sitt eget värde i en skitrelation - då behövs utomståendes hjälp!

• Hoppsan

Känner fan igen mig har precis haft ett samtal med min sambo, pappan till mina 2 !! barn om hans kollega där hon kallar honom raring och hjärtat!! i deras sms konversation. Han har även kort på henne där hon kastar slängkyss till honom.
    Han surar just nu på mig....

• Jonazid
    Hoppsan skrev 2012-03-05 18:39:55 följande:
    Känner fan igen mig har precis haft ett samtal med min sambo, pappan till mina 2 !! barn om hans kollega där hon kallar honom raring och hjärtat!! i deras sms konversation. Han har även kort på henne där hon kastar slängkyss till honom.
    Han surar just nu på mig....
    dumpa skiten
  • Anonym (frågande)

Ja, jag frågar mig samma sak... VARFÖR???

Och då, tyvärr, är jag en av de där dumma brudarna. Eller va.. Jag har ändrats.. (hoppas jag iaf)

Jga spenderade fem år, 5 JÄVLA ÅR, av mitt liv med en skitstövel som jag fick försörja, som behandlade mig fruktansvärt illa, som bedrog mig, som våldtog mig, och som pricken över i, han fick mig att tro att allt han gjorde mot mig var mitt fel...

Nu efteråt, kan jag inte förstå hur det gick så snett, och att jag inte stoppade tidigare. Sorry, kära familjelivare, jag kan inte svara på varför, för jag vet inte själv...

Här kommer jag nu dela med mig av lite hur det var, ursäkter som jag en gång i tiden svalde med hull och hår.... Kanske kan jag bjuda på ett skratt eller två... eller så kommer jag bara reta upp er...

*Självklart skulle han gå och köpa nya xbox 360 plus alla spel som fanns, på realese dagen.. för 7000 spänn... hyra, mat och allt annat fick jag stå för... han jobbade ju så hårt... (stod och hängde på en spade hela dagen...) och sen så klart ps3... och wii...

*Sen måste han ju spela all ledig tid... med sina vänner... städa och laga mat kunde jag ju göra...
    (Jag har spenderat alldeles för många timmar med att sitta i soffan bredvid honom och hans vänner och kollat på när de spelat, för jag fick ju aldrig vara med, men däremot fick de andras tjejer vara med...) 

*han va tvungen att ha min bil... hans va ju så dålig... den kunde jag köra...

*Jag va ju så jävla dum.... vadå stänga av WOW... fatta man måste spela 7-15 timmar/dygn... "det är ett sätt att umgås"...

Lite otrohets-undanflykter:

*Ne men de låtsas-hånglade ju bara...
    *Han skulle egentligen gå och hoppa framför tåget, men hans kompis ville på krogen så därför fann jag honom med tungan i en bruds hals...
    *Han skulle bara trösta henne, hennes kille är en otogen skit...
    *De pussades ju bara....
    *De va mitt fel....
    *Men det var bra att han va me henne, nu kom han ju ihåg hur bra jag är...
    *Han kom ju inte när de knullade så det räknas inte....
    min favorit:
    *De ringde från ungdomsmottagningen, en tjej som hade klamydia hade angett honom som sexpartner, men han hade inte haft sex med henne, nej det fanns en kille i stan som såg ut exakt som honom och som sa att han var mitt ex, när han raggade och hade sex med tjejer..... Yes, jag gick på den.... (tur att man kan vara anonym..)

Well... I can go on...

Jag frågar mig också, ofta, varför tjejer (och män, alla kvinnor är inte helgon) står ut med skit-förhållanden... Jag har inte kommit på svaret än....

• Anonym

Mitt favvocitat: "never underestemate the power of denial" 

• Jonazid
    Anonym (frågande) skrev 2012-03-05 19:32:41 följande:

Ja, jag frågar mig samma sak... VARFÖR???

Och då, tyvärr, är jag en av de där dumma brudarna. Eller va.. Jag har ändrats.. (hoppas jag iaf)

Jga spenderade fem år, 5 JÄVLA ÅR, av mitt liv med en skitstövel som jag fick försörja, som behandlade mig fruktansvärt illa, som bedrog mig, som våldtog mig, och som pricken över i, han fick mig att tro att allt han gjorde mot mig var mitt fel...

Nu efteråt, kan jag inte förstå hur det gick så snett, och att jag inte stoppade tidigare. Sorry, kära familjelivare, jag kan inte svara på varför, för jag vet inte själv...

Här kommer jag nu dela med mig av lite hur det var, ursäkter som jag en gång i tiden svalde med hull och hår.... Kanske kan jag bjuda på ett skratt eller två... eller så kommer jag bara reta upp er...

*Självklart skulle han gå och köpa nya xbox 360 plus alla spel som fanns, på realese dagen.. för 7000 spänn... hyra, mat och allt annat fick jag stå för... han jobbade ju så hårt... (stod och hängde på en spade hela dagen...) och sen så klart ps3... och wii...

*Sen måste han ju spela all ledig tid... med sina vänner... städa och laga mat kunde jag ju göra...
    (Jag har spenderat alldeles för många timmar med att sitta i soffan bredvid honom och hans vänner och kollat på när de spelat, för jag fick ju aldrig vara med, men däremot fick de andras tjejer vara med...) 

*han va tvungen att ha min bil... hans va ju så dålig... den kunde jag köra...

*Jag va ju så jävla dum.... vadå stänga av WOW... fatta man måste spela 7-15 timmar/dygn... "det är ett sätt att umgås"...

Lite otrohets-undanflykter:

*Ne men de låtsas-hånglade ju bara...
    *Han skulle egentligen gå och hoppa framför tåget, men hans kompis ville på krogen så därför fann jag honom med tungan i en bruds hals...
    *Han skulle bara trösta henne, hennes kille är en otogen skit...
    *De pussades ju bara....
    *De va mitt fel....
    *Men det var bra att han va me henne, nu kom han ju ihåg hur bra jag är...
    *Han kom ju inte när de knullade så det räknas inte....
    min favorit:
    *De ringde från ungdomsmottagningen, en tjej som hade klamydia hade angett honom som sexpartner, men han hade inte haft sex med henne, nej det fanns en kille i stan som såg ut exakt som honom och som sa att han var mitt ex, när han raggade och hade sex med tjejer..... Yes, jag gick på den.... (tur att man kan vara anonym..)

Well... I can go on...

Jag frågar mig också, ofta, varför tjejer (och män, alla kvinnor är inte helgon) står ut med skit-förhållanden... Jag har inte kommit på svaret än....

Gillar med spel. men nu är priserna mer okej.
Svar på tråden Är tjejer så dumma i huvudet som det verkar?