• simi

hur användbart är det att montera babyskyddet på barnvagnen??

Vi funderar på att köpa en barnvagn där det ingår babyskyddsadapter som funkar ihop med Maxi Cosi babyskydd. Samtidigt har vi möjlighet att överta ett Britax babyskydd gratis av några kompisar. Nu undrar jag om ni tycker att det är så pass användbart att kunna koppla på babyskyddet på barnvagnschassit att vi bör skaffa en (begagnad) Maxi Cosi i stället???

• Svar på tråden hur användbart är det att montera babyskyddet på barnvagnen??
  • stora lilla J

Det är faktiskt väldigt praktiskt om man t ex åker o handlar med barnet. Vi sätter sonen i babyskyddet, lägger chassit i bakluckan o när vi kommer till affären är det bara att lyfta in hela babyskyddet i chassit, utan att väcka lillkillen som (äntligen) somnat. Det är kanske inte något som är livsnödvändigt, men alla små praktiska uppfinningar som gör vardagen lite lättare är mycket välkomna!!

• simi

Tack för ditt svar, då ska vi kanske överväga att skaffa en Maxi Cosi!

• moppet

Jag använder det hela tiden!!! Fast jag har inte en vagn där chassit används utan köpte i stället Acta Gracos babyskydd med bas och sen en Graco sulky där babyskyddet sätts fast. Sulkyn är så smidig att köra i affärer och liten så vi har den alltid i bagaget och det är helt suveränt att aldrig behöva ta i och ur bebben ur stolen. Och med basen så går det på 10 sekunder att ta i och ur barnet ur bilen till vagen. Mitt bästa köp faktiskt!!!

• fru öman

Måste åxå hålla med. Super praktiskt att ha en vagn där babyskyddet kan monteras på direkt. Vi använde den vagnen jättemycket hela sommaren när lilltjejen var liten. Perfekt att kunna lyfta ur och i utan att hon vaknade och den vagnen är så lätt och smidig att lasta i bilen. Rekommenderar verkligen en sådan vagn!!

• simi

Hur länge funkar det, för i babyskyddet måste de ju sitta fastspända. Inte alla bebisar som gillar det misstänker jag...?

• snysop

Använder det hela tiden också - speciellt bra nu i kylan! Slipper sätta varm bebis i kall bilstol osv. Min bebis sover hela tiden så hon störs inte av att sitta fastspänd, dessutom så sägs det att bebisarna mår bra av att ha det lite trångt - som i magen.

Har dessutom köpt en åkpåse som man sätter över babyskyddet så hon slipper sitta i en tjock overall. Nu har hon bara en fleeceoverall på sig under åkpåsen så i affärerna dör hon inte av värmeslag eftersom vi öppnar upp åkpåsen.

• evita

vi hade jättestor nytta av det... använde det dagligen... nu hade vi iofs renaults stol med tillhörande underrede, men det blir ju samma i slutändan...

nu är han drygt 2 år och får gå, men då var det superpraktiskt...

• Lilla Sanna

Jag TROR att vi kommer att använda den funktionen massor. Fast jag vet ju inte säkert för bebisen är i magen ännu *s*

• AnnaGBG

Jag hade älskat att veta att det fanns när min son var liten Man kånkade ihjäl sig på babyskyddet tyckte jag...

Nu får vi barn nr 2 i mars och kommer att köpa en syskonvagn och en liten Quinny Zapp BARA för att använda underredet till babyskyddet!

• doddit

Vilken vagn är det? Hur lätt är det att byta mellan babyskyddsadaptern och vanliga vagnen? Om det är krångligt kanske det inte är värt det för man vill väl inte ha vagnen med babyskydd hela tiden?
    Vi brukade lägga babyskyddet i vagnen ibland fast det inte gick att sätta fast. Kanske inte 100% säkert men det funkar. Gick på både paraplysulkyn och brio nova. I affären satte vi babyskyddet på kundvagnen.

• Milda

Det är säkert jättebra men jag har aldrig kännt att jag behövt det eller saknat det.......

• Wagram

Vi anvander det ofta, det ar jattepraktiskt. Det ar ju hopplost att kanka pa det dar himla babyskyddet sa det ar skont att kunna satta det pa hjul nar det behovs!

• Lillrobban

Jag tycker det är hur bra som helst. Det är jättetungt att gå och bära på honom även om det bara är till och från bilen

• emlet

Vi har användt detta hur mycket som helts så praktiskt att ha när man åker och handlar eller bara skall göra något snabbt ärende....

• Autumn

Använder det jämt. Superpraktiskt.

• Leaaa

Vi hade gracos skydd å ett av gracos vagnar (som vi har en idag som sulky). Det är två av våra bästa köp!

• missmary2

Jättebra, jag använder underredet till vagnen så fort jag ska ut med bilen, det skonar ju ryggen och man slipper svettas floder.
    Däremot är babyskyddet Maxi Cosi frukansvärt knöligt att bära för fästet till handtaget sitter så att det slår i benet (på mig iallafall)

Svar på tråden hur användbart är det att montera babyskyddet på barnvagnen??