• Nr1mom

För många tankar för ett A4

Barn är inte bara barn, barn är samhällets framtid. Många kanske trivs med dagens samhälle, stress, jobb dagis osv osv. Så många måsten att jag inte förstår hur människan orkar leva med sig själv. Den huvudsakliga frågan i livet är att överleva, om man ser på oss människor som det vi faktiskt är, alltså "djur" så är det viktigaste mat därefter kommer bekvämligheter sedan " flocken" eller som det numera är " familjen" men i dagens samhälle behöver vi så fruktansvärt mycket mer, nu är huvudsaken pengar för att kunna bo äta och köpa alla materiella saker vi behöver, tv dator mobil osv. Vi människor är monster. Vi skapar oss olika tro, och olika moral och sedan försöker vi bilda någon slags gemenskap med alla, men vissa har fortfarande inte fattat att det är vad som skapar krig. Religioner och kultur-krockar, det skapar krig och kriminalitiet. Och nu kommer vi till vad jag igentligen ville komma till. Vem är det som lär oss allt detta i grund och botten? Det är de människor som uppfostrat oss, de människor som lär oss hur vi ska vara som människor, oftast föräldrar eller " flocken" om vi nu kallar det så. Moral är det viktigaste en förälder bör ha, för att sätta ett barn, vår blivande framtid till världen. Alla människor har inte samma moral, tråkigt men sant. Det viktigaste för mig det är min dotter, jag kämpar varje dag med att hon ska bli en så bra människa söm möjligt, samtidigt som jag ska vara ett gott föredöme. Jag började med att försöka anpassa mig till dagens sammhälle även om det inte passar mig och jag ibland tror att jag kommer från en annan värld, typ stenåldern? Jag är så jordnära i huvudet men det går tyvärr inte att vara i dag. Jag är som alla andra människor beroende av pengar och måste försörja mitt barn så jag var tvungen att placera mitt barn på dagis som alla andra, okej tänkte jag men finns det bättre alternativ? Ja, jag har något emot dagis! Men jag tänker inte göra det till den huvudsakliga frågan i det här sammanhanget. Iaf så sökte jag dagmamma och fick det. Så min dotter går hos en underbar dagmamma! Det är mer gemenskap och inte ett hem där barnen ska skrika och springa av sig tills de ska hem till sin riktiga egna flock igen. Uppfostran, Jag vill själv, med hjälp av min dotters pappa uppfostra mitt barn, vad är rätt och vad är fel, vilket kön har du och till vad är du skapt för. För väldigt många hundra år sen var det viktigt för oss att föröka oss, det är de inte idag, därför kan vi välja om vi vill tycka om män eller kvinnor, inget fel med det, de passar dagens sammhälle, men jag vill gärna bli mormor och farmor och få många barn och barnbarn så uppmuntran till min dotter kommer självklart vara att hon är flicka / kvinna. Och när jag får en pojke, om jag får så kommer han att bli uppmuntrad till att han är pojke / man. Jag kan ta ett te.x på ett fall jag läst om som fått mina tankar till detta. Ett barn som inte får veta sitt kön, som inte får könsrelaterade namn kläder osv, ingen får veta vad barnet har för kön. Och hur i hela världen ska barnet förstå vad den är skapt för? Är det inte att förvirra sitt barn? Är det så sammhället skapar homosexualitet? Jag har ingen aning, kanske fanns det när människorna kom till också, men då blev vi lärda att vi skulle föröka oss kanske oavsett sexuell läggning, jag vet inte, men för mig är det inte enligt naturens lag. men kanske enligt sammhällets lag. Jag skulle kunna skriva i all evighet om min moral men nu ser jag att det blivit en hel del här, detta för mig är så intressant. Kanske någon håller med mig eller kanske tycker jag är helt ute och cyklar, diskutera gärna, älskar att diskutera om sådant:) jag har inte ens skrivit hälften av allt jag vill få ur mig men börjar få skrivkramp. Och de som vill rätta stavfel får också vara med och kommentera, finns en hel del här som jag inte orkar rätta då jag skriver på mobilen:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-06 12:05
    Jag Hade precis favoritlektionen samhällskunskap. Idag diskuterade vi droger, jag tycker att alla borde ställa sig frågan " vad kan jag göra för att samhället ska bli bättre" jag tänker, hålla sig borta från allt som har med kriminalitet och brott att göra, droger våld mm. Allt som inte är bra för samhället är häller inte bra för mig när jag lever i samhället, andras problem drabbar mig och alla andra. Hur ska jag hålla mig och min familj främst min dotter, borta från allt sånt när vi bor i ett sammhälle där det finns? Om alla kunde ställa sig frågan "vad kan jag göra" och alla kom fram till samma sak "att inte vara sån som jag inte vill att mina barn blir" så skulle det bli så mycket lugnare i samhället.

Svar på tråden För många tankar för ett A4