• Liten latte

Sidnumrering i Word.. HJÄLP!!

Jag har en uppgift som jag ska sidnumrera. MEn det ska INTE vara sidnummer på de två första sidorna.  
    Hur f**n gör man? 

Det ska alltså inte vara någon sidnummer på försättsbladet och innehållsförteckningen. Jag lyckades få till så att första sidan blev utan sidnummer, men inte innehållsförteckningen...

Help!!  

• Svar på tråden Sidnumrering i Word.. HJÄLP!!
  • Mornie Alantie

Har du testat att googla? En lämplig sökfras kan vara sidnumrering word. Sådana problem brukar alltid vara lätta att googla fram svar på.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Marsflickan80

Hej,

du går in på Infoga -> Brytning -> Avsnittsbrytning nästa sida. Det gör du väl på de två första sidorna som du inte vill ha sidnumreringen på. Därefter ställer du dig på första sidan där du skall ha sidnumrering och väljer sidnumrering. Det bör hjälpa. Lycka till!

• Liten latte
    Marsflickan80 skrev 2012-03-05 22:31:33 följande:
    Hej,

du går in på Infoga -> Brytning -> Avsnittsbrytning nästa sida. Det gör du väl på de två första sidorna som du inte vill ha sidnumreringen på. Därefter ställer du dig på första sidan där du skall ha sidnumrering och väljer sidnumrering. Det bör hjälpa. Lycka till!

Tack! Men jag får inte till det.. Trycker jag på avsnittsbrytning så hoppar det en sida och det blir en tom sida mitt i..som blir numrerad.. Förmodligen jag som gör fel på något vis!

Har hittat denna info:
     " Du  kan också ta bort sidnummer genom att radera enskilda nummer i dokumentet.
    Klicka på Sidnummer i gruppen Sidhuvud och sidfot på fliken Infoga.
    Klicka på Ta bort sidnummer"

MEN det fungerar ju inte! Tar man bort ett så försvinner alla...börjar bli så frustrerad...
    Har googlat men inte lyckats hitta nåt klockrent svar..  
  • Psychadelia

Har du skrivit innehållsförteckningen själv? Om du använder dig av words innehållsförteckning och rubriker så tror jag inte att det blir någon sidnumrering på innehållsförteckningen. Jag skriver via telefonen så jag kan tyvärr inte gå in på Word just nu för att kolla vart den funktionen ligger men leta lite så hittar du det säkert.
    Eller förresten... Det kan nog ligga under "infoga" kanske... Lycka till.

• Liten latte
    Psychadelia skrev 2012-03-05 23:06:15 följande:
    Har du skrivit innehållsförteckningen själv? Om du använder dig av words innehållsförteckning och rubriker så tror jag inte att det blir någon sidnumrering på innehållsförteckningen. Jag skriver via telefonen så jag kan tyvärr inte gå in på Word just nu för att kolla vart den funktionen ligger men leta lite så hittar du det säkert.
    Eller förresten... Det kan nog ligga under "infoga" kanske... Lycka till.
    Hej
    Har inte skrivit innehållsförteckningen själv, utan infogat automatiskt via Word. Men sidnumrerat blir det...Blir galen!
    Kika på olika youtubeklipp nu..Får se om det blir någon ordning snart...  
  • DataProffs1

Under sidnummer: Klicka på "Format..." Längst ner i fältet "Sidnumrering" finns
    "Börja med:" och du kan välja vilken sida som sidnumreringen skall börja från!

NYA GUIDER: INSTALLERA WINDOWS 7, Så som det skall vara: Säkert, snabbt & stabilt GRATIS via www.WinGuider.se//page4.html
  • cloudberry79

Avsnittsbrytning ska du använda om du ska kunna ha hela dokumentet i ett (till exempel kanske du vill göra en pdf av din rapport, där förstasidan och innehållsförteckningen inte ska ha några sidnummer). Om det blir blanksida vid avsnittsbrytning, kolla så du inte först har avsnittsbrytning och sen sidbrytning. Ta i så fall bort sidbrytningen!

Sur, grinig och på smällen.
Svar på tråden Sidnumrering i Word.. HJÄLP!!