• Anonym (Undrande)

Penisstorlek hos bebis

Hej.
    Min son är 1 månad gammal och hans snoppstorlek varierar mellan ungefär 0,5-1,5 cm.
    Idag påpekade bm att den var liten.
    Jag undrar hur pass liten den faktiskt är, och hur mycket penisstorleken hos så här små barn säger om hur den blir när den blir stor? Finns det några medicinska problem att vänta?
    Hans pappa ligger på 19 cm, så genetiskt sett borde han väl få en normalstor?
    När man läser om vilka problem män med liten penis har och hur dåligt de kan må så kan jag inte låta bli att oroa mig.
    Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Penisstorlek hos bebis
  • Gammtant

Sa BM att en läkare skulle kolla på det? Tror säkert att det inte behöver bli några problem. Mycket tid att växa än. Men om BM tror att det finns några problem så kanske ni ska be läkare titta på honom? Tror säkert att ni inte behöver oroa er men tror nog att det är bättre att fråga BM och läkaren. Folk här kan ju svara lite vad som helst.

• Anonym (Undrande)

Tack för svaret, Gammtant! 
    Nej, hon sa inget om att en läkare borde kolla på det. Men vi har en vanlig läkartid om en månad, får passa på att fråga då.

Vet du, eller någon annan, vad det normala ligger på? Och är det någon som har en större pojke nu och kan säga hur mkt stoppen förändrades från han var baby? 

• Anonym

min son är 2 och tycker inte den förändrats så mkt och tydligen har han liten verkar det som för har kompisar där deras ungar har "större" gud va dumt detta låter..
    En tjej kompis skrattade till och med åt min son när hon fick se hans snopp då hennes egna son tydligen hade mkt större, vet inte riktigt va grejen är att "jämföra" eller tänka på barns snopp storlek 

Men hans BVC läkare har aldrig sagt något och kan inte svara på va det ska vara för storlek på dom, jag menar alla ser vi ju olika ut och om nu snopparna är små eller stora så kan vi ju ändå inte ändra på det.. Är ju så dom är födda :)  

• Anonym

tror inte ni behöver oroa er över era pojkas snoppar. dom e säkert som dom ska vara. tycker de e konstigt att bm sa att den borde tittars på. spelar de nån roll hur stor bebissnoppen är? :O den växer säkert som den ska sen iaf. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-06 21:09:50 följande:
    min son är 2 och tycker inte den förändrats så mkt och tydligen har han liten verkar det som för har kompisar där deras ungar har "större" gud va dumt detta låter..
    En tjej kompis skrattade till och med åt min son när hon fick se hans snopp då hennes egna son tydligen hade mkt större, vet inte riktigt va grejen är att "jämföra" eller tänka på barns snopp storlek 

Men hans BVC läkare har aldrig sagt något och kan inte svara på va det ska vara för storlek på dom, jag menar alla ser vi ju olika ut och om nu snopparna är små eller stora så kan vi ju ändå inte ändra på det.. Är ju så dom är födda :)  
    HEJ!

Jag har samma funderingar som ni. Jag har googlat på detta hur många ggr som helst, och hittat "måttstockar" och annat.
    Har även hittat en del termer för olika situationer. Jag har försökt tolka dessa så gott jag kunnat, och kommit fram till att min son förmodligen "bara" har en s.k. "gömd penis" (d.v.s. att han har så mycket fett kring snopp och penis (det som vi tjejer kallar för "venusberg" på oss). Snoppen är alltså "gömd" i detta, och kommer fram om man trycker lite lätt runt om.

Jag var hos en barnläkare, han menade på att så snart min son börjar springa så springer han av sej det där.
    Fast jag undrar det... Har sett vuxna män som är smala, men ändå har fettet där kvar.
    Vill egentligen ha en tid hos en urolog. Ska försöka ta tag i detta igen. Ju snabbare man vet vad det är, desto bättre. För då kan vi ju planera vad vi ev. kan göra i framtiden.

Skulle jättegärna vilja komma i kontakt med TS eller Du som jag valde att skriva under citering.
    Skulle vilja prata privat.
    Detta är något som oroat mej en del. Skulle vara jätteskönt att prata med andra mammor i samma situation.

Kan man lämna mejladress eller likn. så gör gärna det! : )

MVH
  • Anonym (LA)

oj, trodde dom var så små. min son är snart 4 månader och hans snopp är ca 1,5cm.
    Trodde dom växte mer när dom kommer i puberteten?
    Än har han ju inte ens förhud som kan dras bak...

• Anonym

Ursäkta vem mäter sin lille son penis?????

Svar på tråden Penisstorlek hos bebis