-
-
Svar på tråden Sommarjobb på förskola?
-
de flesta holler nog stangt i juli. plus att resterande sommartid so e det inte lika monga barn. so extra personal behovs sallan
-
Inlägget slant iväg
Joo jag studerar till förskollärare och är klar om 1 år. Snart är det sommarlov och jag vill gärna jobba... och helst i en förskola förstås. De lägger inte ut att de behöver någon vikarier under sommaren, eftersom de är mindre personal och brukar ha fasta vikarier. Men tänkte ändå ringa runt till förskolor och kolla läget. Kan inte skada lixom
Vad tror ni, ser det mörkt ut? Eller kan jag ha någon chans? Jag är ändå snart färdigutbildad lärare. Har ni erfarenheter om att jobba som vikarie på förskola under sommaren? -
Det är väldigt sällan det behövs vikarier på sommaren.Sweety skrev 2012-03-06 11:37:01 följande:Inlägget slant iväg
Joo jag studerar till förskollärare och är klar om 1 år. Snart är det sommarlov och jag vill gärna jobba... och helst i en förskola förstås. De lägger inte ut att de behöver någon vikarier under sommaren, eftersom de är mindre personal och brukar ha fasta vikarier. Men tänkte ändå ringa runt till förskolor och kolla läget. Kan inte skada lixom
Vad tror ni, ser det mörkt ut? Eller kan jag ha någon chans? Jag är ändå snart färdigutbildad lärare. Har ni erfarenheter om att jobba som vikarie på förskola under sommaren?
Här går man tex ihop med flera andra förskolor och täcker upp under hela sommaren. -
Det är så va? Hm kanske inte är lönt att ringa runt. Kanske ska satsa på något annat jobb under sommaren.
-
På många platser är det så ja.Sweety skrev 2012-03-06 11:57:19 följande:Det är så va? Hm kanske inte är lönt att ringa runt. Kanske ska satsa på något annat jobb under sommaren.
Men du kan ju alltid testa. -
Testa.
De allra flesta löser sommaren på andra sätt än vikarier. Men det kan ju behövas någon att ringa vid sjukdom, etc. -
Ringa och höra deig för kan du ju alltid göra. Men jag rekomenderar dig att säka andra säkrare jobb inför sommaren med.
-
Det bästa är egentligen att börja timvikariera redan nu. Det gjorde jag samtidigt som jag studerade. Då kan man få in foten så att säga. Jag lyckades få vikariera hela sommaren utom 3 veckor i juli.
Fick massa vik på min VFU-plats med.
Kolla upp hur det fungerar med vikariepoolen i din kommun.
lycka till :) -
Jo funderar på att timvikariera redan nu men jag tror detblir tajt med mitt schema. Sedan är det snart dax för 5 veckors VFU och har jag ändå inte tid.Letisia skrev 2012-03-06 17:56:57 följande:Det bästa är egentligen att börja timvikariera redan nu. Det gjorde jag samtidigt som jag studerade. Då kan man få in foten så att säga. Jag lyckades få vikariera hela sommaren utom 3 veckor i juli.
Fick massa vik på min VFU-plats med.
Kolla upp hur det fungerar med vikariepoolen i din kommun.
lycka till :)
Men ska kolla min kommun, tack för tipset : ) -
Gör bra Ifrån dig på VFU så kanske du får chansen att arbeta där?
-
Har sagt att jag gärna hjälper till i sommar. De ville gärna att jag skulle hoppa in lite då och då innan dess, men jag sa att jag bara var intresserad under sommaren. Men de skulle höra av sig om de skulle behöva hjälp under sommaren ") Får hoppas! De känner mig ändå sen innan, så det är ett pluspandyb skrev 2012-03-06 19:14:19 följande:Gör bra Ifrån dig på VFU så kanske du får chansen att arbeta där?