Hoppsansa skrev 2012-03-08 07:06:33 följande:
Måtten är inte desamma.när man mäter hcg tex om man håller på o få mf eller så,så kan ju hcg.t vara jättehögt.man kan ju ha 50 000 i hcg-värde.beta hcg är inte i de summorna,har läst mig till att 150 var mesy i den enhet mitt var mätt.det finns två olika kedjor av hcg...alfa och beta...ibland mäts väl båda ibland den ena.i vilket fall hade jag inte 1499 i det hcgvärdae du pratar om för i de låga nivåerna har man knappt en synlig grav vid vul.jag har mätt det hcgvärdet du pratar om o då hade jag 200 vid mitt missfall och 30000 vid pågående graviditet.
Måste säga att jag inte blir klok på dessa värden, de anges ju i olika former på olika ställen.. förstår ingenting...
de flesta använder väl MoM. Är du säker på att du inte fått det värdet också? för ditt Papp-A värde måste ju vara i MoM.. Fick du ingen pappers utskrift?
OM jag förstår rätt är hcg och Beta- hcg samma hormon, men beta-hcg bara en liten del av hcg:t...
Human chorionic gonadotropin hormone is produced by the placenta, and is used to test for the presence of pregnancy. A specific smaller part of the hormone, called the
beta subunit, is increased in Down syndrome pregnancies.
detta citat från sidan http://www.ds-health.com/prenatal.htm
Jo, allt var bra med flickan :) eller hon har inte något av de vanligaste kromosomfelen i allafall. Vi tog ett fostervattensprov. Nej, jag mådde inte alls illa, dvs jag mådde illa men inte mer än jag gjort tidigare under mina andra graviditeter.