Kassler, vad ska jag laga av det till middag?!
Jag behöver era tips vad jag kan laga av min kassler!.
Jag behöver era tips vad jag kan laga av min kassler!.
Ge mig era recept :D
Skär kasslern i skivor, lägg i en ugnsform, gör en svampstuvning och häll över, toppa med ost. Gratinera i 225 grader i 15-20 minuter. Servera med ris och en sallad.
Vill du göra "allt i ett" kan du hälla kokt ris i botten på ugnsformen, och lägga kasslern uppepå.
Stek kasslern skivad. Lägg i ugnsform. Blanda ngn gräddprodukt (el flera olika), ca 3-4 dl, med 2 msk tomatpure och enrejäl klick chilisås el ketchup. Krydda m peppar,salt, en nypa socker och lite oregano. Lägg 2 skivade bananer på kasslern och häll över grädden. In i ugn på 225 i ca 15 min. Klart! Gott m ris el bulgur till.
Ost också om du vill lyxa lite. :)
Skär kasslern i skivor, lägg i en ugnsform, gör en svampstuvning och häll över, toppa med ost. Gratinera i 225 grader i 15-20 minuter. Servera med ris och en sallad.
Vill du göra "allt i ett" kan du hälla kokt ris i botten på ugnsformen, och lägga kasslern uppepå.
Kall kassler var gott, minns jag när jag åt kött. Då skivade jag den och till det hade jag kokt potatis och cremefaice med riven pepparrot i.
Gör en korvstroganoff fast byt ut korven mot kassler, fantastiskt gott!
Koka kasslern och skär den i skivor . Koka potatis. Vispa grädde och blanda i majonäs och dill som sås. Himmelskt gott är det
haha...jag skivade kasslern och la den i en ugnsform, sen blandade jag gräddfil, cremefraische, paprika pulver, chili pulver, tomatpure, salt, peppar, oregano och hällde över det, undra om det blir gott. Det smakade dipp som man ska ha till chips. Haha!
Kassler i chilisås med frukt.
lena-makeaheadfood.blogspot.com/2012/02/kasslergratang-med-ananas-och-annan.html
Steker tärnad kassler och championer, kokar bandspaghetti och rör ihop i ugnsbakat form.. På med ostsås och riven ost uppepå.... Jättegott!
Glömde.... Gratinera i ugn tills såsen är varm och osten smällt;)
Skiva ner kassler och stek med lite svamp. Ha sedan i cremefraiche och thai sweet chilli sås och servera med pressad potatis eller vanlig pot.
Super gott
Min favvo är sparrisgratäng i ugnen.
Koka ris och lägg i en ugnsform, gör en äggstanning m grädde, dragon, salt o peppar, blanda allt i formen med stekt kassler i små tärningar, toppa med vit sparris och ost. Ca 20 min 200 grader i ugnen. Supersmarrigt!
Om man gillar mögelost är det här supergott! Strimla kassler eller skär skivor, smaksak. Stek kassler, gul lök, broccolibuketter. Smält ner mögelost du tycker är gott, späd med mjölk eller grädde. Smaka av med salt, peppar. Sallad, pasta eller pottis till. Mmmmm!
Eller stek kassler i skivor, purjolök. Häll på mjölk eller grädde. Red av om den blev blaskig. Smaka av med salt, peppar och en gnutta senap. Potatis till.
Stek ris och lök och koka sen upp det i buljong. Skär kasslern i tärningar o lite svamp. Blanda allt i en ungsform. Ost över in i ugnen, super gott
Jag brukar ha strimlad kassler i då jag gör en pasta carbonara på det sätt vi gör här i sverige, med gräddsås eller creme fraiche.
Det blir supergott och mycket köttigt.