stödband bäcken
Vad har ni fått betala för sånt där stödband som man har när man har foglossning?
Vad har ni fått betala för sånt där stödband som man har när man har foglossning?
Jag betalade 80:- hos sjukgymnasten och har varit supernöjd!
Det va ju inte så farligt, har kryckor men det börjar jag bli väldigt less på!
Beställde från Gula Rehad förra graviditeten, vet inte vad det kostade men du kan ju kika på deras hemsida. Fick du inte testa stödbälte innan du fick kryckor? Låter galet.
Har haft rejäl foglossning 2 grav o testat mig igenom flertalet band, finns många värdelösa o obehagliga där ute.
Gula reband-bältena är värdelösa. Du snor det 2 varv runt så att banden korsas, dvs obehagligt o knövligt. Dessutom för hårt i mitt tycke o obehagligt att sitta i. Du vill ej ha det på mer än 1h.
Testa istället Mamma Mia Mammagördel som du kan köpa på www.nordicare.se. Detta band är mjukt o följsamt men ändå stabilt, du kan sitta i det. Lätt att justera under dagen, du får ej obehag av det. Det är brett o lyfter därmed magen vilket även gör att det funkar för foglossning i blygdbenet (där det är viktigt att hålla in o lyfta magen, samt räta upp ryggen). Ja, detta bälte kostar lite mer (tror det är 800kr) men det är värt varenda krona säger alla som har ett (har tipsat mååånga o även sjukgymnasterna jag träffat rekommenderar det numer). När du är klar med det kan du sälja det, går som smör.
De där superbilliga gummibanden är mer som just ett gummiband, hjälper föga om du har rejäl foglossning. Dessutom är de smala o skär in i magen/höften alt hjälper inte alls eftersom de är för töjbara.
Så investera i ett Mamma Mia Mammagördelbälte. Hehe, jag låter som en försäljare.
Kan även tipsa om att sidenlakan är superskönt att sova på när man har foglossningar. Även det kan du köpa på nätet. Grymt sköna även efter fl. ;)
hitta nu :D