• kattochbebis

Hur kort klänning på ett bröllop?

Vi är bjudna på bröllop och jag tänkte piffa till mig lite med en ny klänning! Då upptäcker jag att det bara finns korta! Eller hellånga, men det vill jag inte ha. Hur kort klänning kan man egentligen ha på ett bröllop? Klädkoden är kavaj.

• Svar på tråden Hur kort klänning på ett bröllop?
  • YummyMami
    kattochbebis skrev 2012-03-06 17:20:17 följande:
    Vi är bjudna på bröllop och jag tänkte piffa till mig lite med en ny klänning! Då upptäcker jag att det bara finns korta! Eller hellånga, men det vill jag inte ha. Hur kort klänning kan man egentligen ha på ett bröllop? Klädkoden är kavaj.
    Jag gissar på att så länge du kan böja dig fram utan att visa mushåren, så ska det vara ok..
    Mest bara om kanske cancer igen.. nertystad.bloggplatsen.se/
  • anchel

Jag är ganska konservativ av mig när det gäller kläder och framförallt då vid tillställningar som bröllop. Jag skulle inte ha kortare klänning än strax över knäna. Men det beror samtidigt på vilket slags bröllop du ska på, hur brudparet är etc. 

• Hejhoppsan
    YummyMami skrev 2012-03-06 17:22:31 följande:
    Jag gissar på att så länge du kan böja dig fram utan att visa mushåren, så ska det vara ok..

fniss Skrattande
  • kattochbebis
    YummyMami skrev 2012-03-06 17:22:31 följande:
    Ha ha! Du har en poäng där.
  • kattochbebis
    anchel skrev 2012-03-06 17:23:27 följande:
    Jag är ganska konservativ av mig när det gäller kläder och framförallt då vid tillställningar som bröllop. Jag skulle inte ha kortare klänning än strax över knäna. Men det beror samtidigt på vilket slags bröllop du ska på, hur brudparet är etc. 
    Jag med. Tycker också att strax ovanför knäna känns som gränsen vid ett bröllop. Men var fasen hittar man klänningar med den längden?
  • anchel

Nej jag vet. Jag är på jakt efter en klänning till ett bröllop i maj. Vill inte ha långklänning eftersom det inte är så himla strikt bröllop utan mer en stor fest. Då finns det bara superkorta klänningar vad jag har hittat iaf. Har ingen lust att gå på bröllop och se ut som om jag skulle vara underhållningen från svensexan...

• FruLiNi
    anchel skrev 2012-03-06 18:48:32 följande:
    Nej jag vet. Jag är på jakt efter en klänning till ett bröllop i maj. Vill inte ha långklänning eftersom det inte är så himla strikt bröllop utan mer en stor fest. Då finns det bara superkorta klänningar vad jag har hittat iaf. Har ingen lust att gå på bröllop och se ut som om jag skulle vara underhållningen från svensexan...
    Köp den långa varianten och lägg upp den, så att den slutar en eller ett par centimeter ovanför knät. Antingen gör du det själv eller lämnar den till skräddaren.
  • anchel
    FruLiNi skrev 2012-03-06 18:52:11 följande:
    Köp den långa varianten och lägg upp den, så att den slutar en eller ett par centimeter ovanför knät. Antingen gör du det själv eller lämnar den till skräddaren.
    Men gud att jag inte ens tänkt på det! Jag kan inte sy men det finns ju faktiskt folk som kan det! 
    Nu blir det nog lättare att hitta nåt att ha på sig. Tack för tipset!!! Känner mig faktiskt lite korkad som inte ens tänkt tanken själv... Skäms 
Svar på tråden Hur kort klänning på ett bröllop?