• Elvy85

Hur går man till väga?

Om man inte blir gravid och försökt över ett år, hur går man tillväga?

Vem ringer man? Och vad säger man?
    Vad händer, vad blir nästa steg?

• Svar på tråden Hur går man till väga?
  • Hjärtefröjd

Ring och boka tid hos en IVF-klinik eller gynekolog som genomför barnlöshetsutredningar.

Va bor du?

• Elvy85

Närmsta IVF-klinik är 14mil bort.. ska man inte ringa någon på stadens sjukhus först?

• moii

Ring en gynekolog eller ett mvc och fråga om de kan hjälpa dig. Men googla lite på stadens sjukhus och se om de har fertilitetsavdelningar eller ring deras gynmottagning. Bor du i en liten eller större stad?

• natalie01

hejsan  all i hop har fråga här ?jag ett barn som är fem år gammal  men vill ha flera  känner mig redo igen  problemet är att sombon sitter i fängelset och får inte traffa honom alls han ska sitta inne i sju år långt jag vet men vi brev växlar annars så frågan är vad kan vi göra så att jag blir gravid när jag inte får träffa honom finns det nån utväg till detta NÅGON??? 

hjääääääääälp
  • gipsybird
    Elvy85 skrev 2012-03-06 17:27:13 följande:

Om man inte blir gravid och försökt över ett år, hur går man tillväga?

Vem ringer man? Och vad säger man?
    Vad händer, vad blir nästa steg?

hej! först o främst måste du tala med en gynekolog beroende vart du bor så hänvisar han/hon till en kvinnoklinik.

du borde ju göra en vaginal ultraljud forkortnin vul. o sen kanske beroende på vilka svar du får börja med pergotime de ett medel som ger dej ägglossning. har du mens som det ska? för tro inte at bara för att man har mens att man har ägglossning. de e fel. jag själv bor i gbg o här finns de en jätte bra kvinnoklinik.  det är en jobbig väg denna när man har svårt för att få barn själv har jag prövat i fem år nu men skam den som ger sej! :)

om du skulle gå vidare så kommer du ha massa frågor och självklart kommer ekonomin in i bilden för det kostar men  de finns oxå landstings finanserad hjälp. det har jag just nu. så se dej omkring vilken stad du har närmast till som har en bra kvinnoklinik.

hoppas jag har gett lite svar. kram på dej 

Svar på tråden Hur går man till väga?