• Anonym (orolig)

Orolig då min kille vill ha sex ofta!

Min kille ville ha sex igår, jag kunde inte då jag har mellanblödningar (eller något, vet inte riktigt vad det är) just nu, eller ja det är mest bruna flytningar. Jag sa inte till honom att jag har lite blödningar/bruna flytningar (tycker det är pinsamt att säga) utan sa bara nej till sex. Och nu har jag såå dåligt samvete för det, tänk om han tror att jag inte tycker om honom?

Sedan så är jag även orolig att han verkar vilja ha sex ganska ofta. Hur ska det bli sen OM vi skaffar barn? Jag kanske inte kan ha sex på hela graviditeten, kommer han göra slut då? Eller sen efter förlossningen, kan ju liksom ta upp emot 1 år innan man kan ha sex igen eller ja om man någonsin kan ha sex igen (läst om vissa som inte kan ha sex igen efter förlossningen). Jag tänker att kan han inte vara utan sex 1 månad nu (har väl gått 2-3 veckor sen vi hade sex sist) hur ska det då gå sen? Och han vill ju gärna ha barn också, hur tänkte han då?  

• Svar på tråden Orolig då min kille vill ha sex ofta!
  • Ant3

Jag fattar inte. Är det pga blödningar som ni inte haft sex på 2-3 veckor? Då kanske det är dags att kolla upp det...? -.-

• Anonym

Du kan väl säga att det kanske inte passar så bra för att du blöder lite? Äter du ppiller så kan du ju skylla på det, du behöver ju inte säga något om flytningar. Men han kanske tycker att det inte gör något? Sedan så har småblödningar en tendens att försvinna när man blir upphetsad så kanske märks det inget.

Han har nog tänkt på det ifall han vill ha barn, dte kan ju också bli så att hans sexlust blir mindre under graviditeten, det är inte ovanligt för killar på samma sätt som för tjejer. det löser sig nog =)

• Anonym (orolig)
    Ant3 skrev 2012-03-06 18:06:35 följande:
    Jag fattar inte. Är det pga blödningar som ni inte haft sex på 2-3 veckor? Då kanske det är dags att kolla upp det...? -.-

Inlägget vart kanske lite luddigt, tänker en sak i huvudet som jag vill få fram och sen få fram det i skirft verkar inte vara lika lätt =(

Nej alltså blödningarna har jag haft ca 6 dagar, sedan har han varit bortrest några nätter och så och det har inte blivit något tillfälle till sex liksom. Han tyckte vi skulle hitta tillfällen till sex och det tycker jag låter urdumt, man har väl sex när man är sugen.   
  • samban

Men varför skulle han tro att du inte tycker om honom för att du sade nej till sex? Jag säger nej till sex emellanåt och det skulle verkligen vqra problematiskt om min sambo skulle tolka det som att jag ibte gillar honom.

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-03-06 18:08:26 följande:
    Du kan väl säga att det kanske inte passar så bra för att du blöder lite? Äter du ppiller så kan du ju skylla på det, du behöver ju inte säga något om flytningar. Men han kanske tycker att det inte gör något? Sedan så har småblödningar en tendens att försvinna när man blir upphetsad så kanske märks det inget.

Han har nog tänkt på det ifall han vill ha barn, dte kan ju också bli så att hans sexlust blir mindre under graviditeten, det är inte ovanligt för killar på samma sätt som för tjejer. det löser sig nog =)

Jag vill inte ha sex om jag har lite blödningar. När jag har mens så brukar jag vänta 2-3 dagar extra för att vara helt säker på att det är borta. Vill inte ha sex med bruna flytningar eller sådant.

Men hur tror du han ställer sig till om vi ALDRIG kunde ha sex igen, har som sagt läst om de som varit tvugna att lägga ner sexlivet helt efter barn.   
  • Anonym (orolig)
    samban skrev 2012-03-06 18:11:08 följande:
    Men varför skulle han tro att du inte tycker om honom för att du sade nej till sex? Jag säger nej till sex emellanåt och det skulle verkligen vqra problematiskt om min sambo skulle tolka det som att jag ibte gillar honom.

Ja det är väl för att jag inte vill ha sex sååå ofta och att det var ganska längsesen nu enligt honom (2-3 veckor). Nej men han kanske vart lite besviken bara, kände mig bara elak som sa "NEJ" och sen ingen förklaring. Sa också att han kunde ju gå in till grannen om han ville ha sex =(
  • Vitamin

Finns ett skitbra sätt att få en hint. Fråga honom.
    Fråga hur han skulle reagera om det skulle bli dåligt med sex under ert framtida liv tillsammans.
    Passa på att komma överens om hur sysslorna i hemmet ska fördelas, föräldraledigheten, ekonomin, vab och vakna nätter mm ska fungera.
    Hur farligt kan det vara att kommunicera med någon man överväger att skaffa barn med?
    Gör detta innan du gör dig gravid, är mitt tips.

(Om svaren du får känns tveksamma, förmoda inte att han kanske ändrar sej bara du blir med barn)

• Ant3
    Anonym (orolig) skrev 2012-03-06 18:09:35 följande:
    Inlägget vart kanske lite luddigt, tänker en sak i huvudet som jag vill få fram och sen få fram det i skirft verkar inte vara lika lätt =(

Nej alltså blödningarna har jag haft ca 6 dagar, sedan har han varit bortrest några nätter och så och det har inte blivit något tillfälle till sex liksom. Han tyckte vi skulle hitta tillfällen till sex och det tycker jag låter urdumt, man har väl sex när man är sugen.   
    Ahaa, då är jag med =)  Visst har man sex när man är sugen, men kommer det så mycket emellan att sexet inte blir av på 3 veckor tycker jag också det är på tiden att man får prioritera om och göra plats för sexet. Men det beror väl på hur viktigt man tycker det är..
  • samban
    Anonym (orolig) skrev 2012-03-06 18:13:23 följande:
    Ja det är väl för att jag inte vill ha sex sååå ofta och att det var ganska längsesen nu enligt honom (2-3 veckor). Nej men han kanske vart lite besviken bara, kände mig bara elak som sa "NEJ" och sen ingen förklaring. Sa också att han kunde ju gå in till grannen om han ville ha sex =(

Att föreslå att han skulle gå till grannen för sex var ju inte så trevligt av dig. Om du känner dig elak när du nekar sex utan att förklara får du väl berätta för honom varför du inte vill. Ni kanske skulle ta ett snack om hur ni ser på erat sexliv.
  • Anonym (orolig)
    Ant3 skrev 2012-03-06 18:18:51 följande:
    Ahaa, då är jag med =)  Visst har man sex när man är sugen, men kommer det så mycket emellan att sexet inte blir av på 3 veckor tycker jag också det är på tiden att man får prioritera om och göra plats för sexet. Men det beror väl på hur viktigt man tycker det är..

Alltså jag tycker det är viktigt att man har sex när båda är sugna och om det så går 1 månad eller två tycker inte jag är så farligt. Jag tycker inte sexet ska planeras liksom, känns så konstigt. Man kan ju inte planera när man ska bajsa eller kissa till exempel, det gör man ju när man är nödig så att säga.
Svar på tråden Orolig då min kille vill ha sex ofta!