• flisan06

BF 8 April. Overall/åkpåse?? BB-väska?

Hej på er alla blivande April mammor!

Jo, jag har en fundering. Det är ju så svårt o veta vad man ska köpa till bebben i klädväg i och med att det kan vara väldiga väderskiftningar i Mars/April.

Funderar på att köpa en sådan där overall/åkpåse som finns på Kappahl, som man kan ha i babyskyddet på väg hem från BB och sen också såklart. Den var väldigt käck då man kan öppna upp den om det blir för varmt eller med någon extra filt om det är kallt.

Hur tänker ni kring "hemgångs kläderna" till den lilla/e bebben?

Vad kommer ni att packa ner i eran BB-väska? Antal och typ av plagg och storlek?

Tycker att det är rätt knivigt detta....

Längtar efter min sparkare i magen!!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden BF 8 April. Overall/åkpåse?? BB-väska?
  • Litenåfin

Min son är född 30/3 -09 vi hade en fleeceoverall och det var perfekt :) åkpåse behövdes absolut inte i vagnen :)

• flisan06

Tack för ditt svar! ;o)

Men vill gärna ha mer kött på bena ang. andra kläder o dyl....

• Purlan

Det beror ju helt på hur länge man stannar på BB. Jag har stannat en natt med båda mina och som de flesta packade jag väl för mycket första gången. En pyjamas och en omlottbody med byxor räcker bra. Tror du du ska stanna längre så packa ner en omgång kläder till. Stl 50 eller 56, beror ju på, barn kommer ju i olika storlekar. Till mina har det funkat bra med stl 56 (även om jag så klart även köpt nåt i 50, för det är ju sött (men snabbt urväxt Glad

Min äldsta är född 11 april och då var det varmt, men han hade en ofodrad fleeceoverall på väg hem, den andre är född 13 mars och han hade en fodrad fleecoverall (och då var det snö)

♥ Gosiga E 11 april 2009 och Fina A 13 mars 2011 ♥
  • kalasgurka

Hej! 
    Jag har bf 1 april och köpte faktiskt den där på kappahl idag, tror den blir ganska bra eftersom man lätt kan öppna upp den om det är lite varmare ute.
    Jag kommer ha med kläder i stl 50 i BB väskan, kanske nåt litet i 56. När min son föddes drunknade han i stl 56 och hade 50  tills han blev ca 3 mån (han vägde 3400 och var 50 lång) och denna  bebis är inte större än så.

Svar på tråden BF 8 April. Overall/åkpåse?? BB-väska?