• ascorbinsyra

    Vilka möbler/inredning vill du ha i ditt hem och hur vill du inte ha det?


    Jag är så intresserad av hur folk har det i sina hem. Hemmet avspeglar ju lite av hur man är som person. Därmed också vad man inte gillar att inreda sitt hem med. Smakerna går isär och ibland påverkas vi t.om negativt av en dålig inredning eller att vistas i ett rum med inredning som vi gillar och inte gillar!

    Är du en svarvad furutyp?
    Gillar du högglansiga möbler från IKEA?
    Köper du "funkis"?
    Gillar du lite mörkare british style?
    Allt i vitt?
    Massa färger?
    Antikt på loppis eller auktion?       

    Skriv hur just du inte skulle vilja ha ditt hem!   
  • Svar på tråden Vilka möbler/inredning vill du ha i ditt hem och hur vill du inte ha det?
  • MaaxMaax

    Jag gillar kombination av ljust och mörkt. Ljusa väggar och mörka möbler eller mörka väggar och ljusa möbler. gärna dekorationer och annat med starka färger. I mitt sovrum har jag tillexempel vit panel och säng, byrå, hylla, skrivbord i svart trä. Gardiner och sängkläder i orange, grönt, rött, svart och vitt. Tavlor med mycket starka färger och en trasmatta som går i starka gröna nyanser.
    När det gäller stil tycker jag om det mesta, men jag vill ha det lite enhetligt från rum till rum. Raka linjer, halvslitet loppis, det gör detsamma.

    Vad jag inte gillar, tja.. Vitt vitt vitt, som "voldis" skrev, det är inte min grej. Har rätt svårt för furu också, eller egentligen rent trä överlag. 

     


    In manus tuas, Pater, commendo spiritum meum
  • ascorbinsyra

    Furu har jag också svårt för, speciellt när taket är av furu och man ser alla svarta märken efter furukvistarna. Gräsligt....

  • ascorbinsyra
    Mme skrev 2012-03-06 20:52:21 följande:
    Färg, värme och inspirerat av naturen.
    Låter intressant....om du vill får du gärna visa ett exempel på kombinationen :) med foto.
  • Mme
    ascorbinsyra skrev 2012-03-07 12:19:13 följande:
    Låter intressant....om du vill får du gärna visa ett exempel på kombinationen :) med foto.
    Nä, inget foto, vill förbli anonym på detta forum!

    I vardagsrummet tex har jag gröna väggar, en del trämöbler (ek), men även vita möbler. Fluffig, lila ryamatta. Växter, filtar, fluffiga kuddar, kristallkrona, levande ljus, murriga gardiner (i grönt,rosa,lila), guldramar till mina tavlor.

    Du själv då???
  • Cogito ergo sum

    Inte furu, helvitt eller högglans. Mer mörka möbler men inte british heller, svårt att förklara. Gärna en färgskala i svart mahogny eller shesham, mycket kuddar, plädar, stora vaser och dylikt. Väggar i en gråbeige färg eller antikvitt, trägolv..kristall.

  • Mme

    Haha, precis som de som känner mej inte skulle känna igen mitt vardagsrum på den beskrivningen! Kanske inte såååå vanligt med gröna väggar och lila matta Flört

  • Mme
    Cogito ergo sum skrev 2012-03-08 09:34:51 följande:
    Inte furu, helvitt eller högglans. Mer mörka möbler men inte british heller, svårt att förklara. Gärna en färgskala i svart mahogny eller shesham, mycket kuddar, plädar, stora vaser och dylikt. Väggar i en gråbeige färg eller antikvitt, trägolv..kristall.

    Marockanskt? Fast den lite mer sobra färgskalan?
  • Cogito ergo sum
    Mme skrev 2012-03-08 09:37:20 följande:
    Marockanskt? Fast den lite mer sobra färgskalan?
    Skrattande har påbrå därifrån så du är helt korrekt. Halv marockan.
Svar på tråden Vilka möbler/inredning vill du ha i ditt hem och hur vill du inte ha det?