• Elips

Skalkläder från KappAhl - kaks?

Är det någon som har erfarenhet från Kappahl skalkläder från kaks? Vi måste köpa nytt och jag är inte helnöjd med polarns som vi har haft i alla år tidigare. Det är ju en nätt summa om man ska köpa jacka och byxor på Polarn så fick jag hem reklam och 25%-kuponger från Kappahl i dag. Läser man texten verkar det ju bra men är det någon som har erfarenhet i verkligheten av kläderna? Har för mig att deras vinteroverall tidigare varit bäst i test.

Blir galen på allt man behöver. Egentligen behöver vi just nu fleecfodrat gallonställ, vanligt regnställ och så skalkläder, eller ska man tänka att man kör skalkläder rakt över?

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Skalkläder från KappAhl - kaks?
  • TvåTrollungar

Inget galon behövs om skalkläderna är bra! Har inte provat byxan men hade jackan förra året! De ända som jag märkte var att den tog åt sig smuts väldigt lätt och den var tvungen att maskintvättas för att bli av med skiten ( pop har vi bara behövt skölja i duschen) men jag satt inte på den i spöregn heller så jag vet inte. Vet då folk som är jätte nöjda men då använder det galon i regnväder.

• Ellast

Har provat skaloverallerna till min tjej.måste säga att jag är såå nöjd .! Synd bara att dom inte görs i större strl,för nu måste jag köpa polarns .

• Lovisa09

Jag har inte använt skalkläderna men köpte vinteroverall till dottern i märket kaks! Vi är supernöjda! Hon har varit varm och torr hela vintern, och då har hon suttit i vattenpölar utan att det trängt igenom. Tänker att de kanske använder sig av samma ytskikt på overall och skalkläder! Jag kan bara rekommendera kaks. Kommer absolut köpa det märket igen!

• Lovisa09

Jag har inte använt skalkläderna men köpte vinteroverall till dottern i märket kaks! Vi är supernöjda! Hon har varit varm och torr hela vintern, och då har hon suttit i vattenpölar utan att det trängt igenom. Tänker att de kanske använder sig av samma ytskikt på overall och skalkläder! Jag kan bara rekommendera kaks. Kommer absolut köpa det märket igen!

• Lovisa09

• stor grön drake

Har haft skaloverallen på sonen i ½ år och den är fantastisk! Iof har dagis på de små liven galonisar (utanpå skalkläder eller vinteroveraller) så fort det finns risk för väta, men i hemmabus har vi använt den som den är och är supernöjda. Enda som känns dumt nu är att overallerna bara finns till 86 och min 2-åring drar 98/104 nu och jag tycker han är för liten för tvådelat.
    Men Kaks är definitivt över förväntan och klart mycket kläder för billig penning (spwciellt med kuponger)

• ZuMa

Vi har haft både skaljacka, överdragsbyxor och fleecejackan från Kappahl till båda sönerna. De höll precis lika bra mått som polarn o. pyrets (vi har alltid köpt på po.p tidgare år, så jag vet vad jag jämför med).

• litensesam

Är det någon som vet hur storlekarna är? Hittade en begagnad vindoverall idag strl 74, sonen är 70 cm. Hade inte möjlighet att prova den på honom, men tyckte att den såg ganska rymlig ut. Känns lite dumt att köpa kläder "på gränsen" :)

• Ellast

Dottern har 86:an i skal nu,men den är på gränsen. Hon fyller 3 i maj

• Litet My

Vi köpte kax skalkläder till sonen i höstas, jättenöjd med de kläderna, ser ut som nya och håller "tätt" trots flertal tvättar gyttjebad och flititgt användande.

Vi är supernöjda.

• stor grön drake
    litensesam skrev 2012-03-07 21:29:30 följande:
    Är det någon som vet hur storlekarna är? Hittade en begagnad vindoverall idag strl 74, sonen är 70 cm. Hade inte möjlighet att prova den på honom, men tyckte att den såg ganska rymlig ut. Känns lite dumt att köpa kläder "på gränsen" :)
    sonen kom inte i sin 86:a längre lagom tills det blev vinteroverall väder, då var han över 92 cm lång, så jag skulle säga att de är rymliga
  • Echo

Rent funktionmässigt har Kaxs skaljacka funkat super för oss, men den är betydligt hårdare och stelare än pop- särskilt vid handlederna. 

Men den är snygg och fuktionell och lorten har hittills gått att gnugga bort med en wettextrasa. 

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • lolliepopsie

Mina två minsta har skaljackan och byxan!

Och overallen och vinterjackan har dom haft nu i vinter..

Jag kan inte annat än att rekommendera dessa kläder!

Mina barn har varit dom som hållt sig torra och varma jämt!

Tänker nu till våren att de räcker gott med ett fleeceställ under.

Tummen upp för dessa kläder verkligen!         

• Ellast

Jag hittade en sksloverall på Lindex idag i större strl. Har letat ihjäl mig på overall. Får se OM den är bra nu. Annars hade jag köpt 2delat på kappahl.

Svar på tråden Skalkläder från KappAhl - kaks?