• 0fia

Morgonhuvudvärk - vad kan det bero på?

Hej!

Är gravid i v 20 och har nu 3 morgnar på raken haft ont i huvudet. Huvudvärken går över efter ett par timmar. Det gör grymt ont när jag ställer mig upp och för varje steg jag tar.

Någon mer som känner såhär? Vad kan det bero på?

• Svar på tråden Morgonhuvudvärk - vad kan det bero på?
  • Ajkje

Hur ser ditt blodtryck ut och har du märkt något annat?
    Har du gått upp mycket i vikt senaste veckan, svullen, illamående eller dylikt?
    Hur är det med synen?
    Har du ont i någonstans i magen?

Jag tycker att du ska kontakta din barnmorska och berätta. Det är inte ovanligt med huvudvärk under graviditet men det kan vara bra att kontrollera så att det inte är något annat som felas så ring din barnmorska.

• EmperessOfLove

Har inget med graviditeten att göra, men om man gnisslar tänder på natten så får man ofta ont i huvudet på morgonen ...

• Ajkje
    EmperessOfLove skrev 2012-03-07 10:06:18 följande:
    Har inget med graviditeten att göra, men om man gnisslar tänder på natten så får man ofta ont i huvudet på morgonen ...
    Det kan ha med graviditeten att göra och därför är det viktigt att kontakta barnmorska för bedömning.
  • Coyote

Har du några andra symptom, vad som helst? Jag har haft så i flera veckor, men det hänger ihop med influensa. Blir det värre om du böjer dig framåt? Ta ett par Alvedon och kolla om det blir bättre, men jag tycker absolut att du ska ringa barnmorskan och höra vad hon säger. Huvudvärk KAN vara tecken på havandeskapsförgiftning, men det får man inte förrän efter vecka 23. Däremot kan ju en blodtryckskoll vara bra kanske.

• bumbi 84
    Ajkje skrev 2012-03-07 10:07:56 följande:
    Det kan ha med graviditeten att göra och därför är det viktigt att kontakta barnmorska för bedömning.
    hon menar nog att tandgnisslingen inte har med graviditeten att göra
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10 & en pojk -12♥
  • Ajkje
    bumbi 84 skrev 2012-03-07 10:12:07 följande:
    hon menar nog att tandgnisslingen inte har med graviditeten att göra
    Jag såg det efter att jag skickat iväg. Sorry behövs mera kaffe här.
  • 0fia
    Ajkje skrev 2012-03-07 09:53:09 följande:
    Hur ser ditt blodtryck ut och har du märkt något annat?
    Har du gått upp mycket i vikt senaste veckan, svullen, illamående eller dylikt?
    Hur är det med synen?
    Har du ont i någonstans i magen?

Jag tycker att du ska kontakta din barnmorska och berätta. Det är inte ovanligt med huvudvärk under graviditet men det kan vara bra att kontrollera så att det inte är något annat som felas så ring din barnmorska.
    Har kollat blodtrycket på jobbet och det är snarare åt det låga hållet. Möjligen har jag lite svårare att få på mig ringarna än tidigare så lite kanske jag svullnat. Magen mår bra och ingen påverkan på synen. Inte arit illamåendet.

Jag skall till MVC i em men ville gärna höra om det var ngn som känner igen sig.
  • 0fia
    EmperessOfLove skrev 2012-03-07 10:06:18 följande:
    Tror inte jag gör det men vet faktiskt inte....
  • 0fia
    Coyote skrev 2012-03-07 10:09:03 följande:
    Har du några andra symptom, vad som helst? Jag har haft så i flera veckor, men det hänger ihop med influensa. Blir det värre om du böjer dig framåt? Ta ett par Alvedon och kolla om det blir bättre, men jag tycker absolut att du ska ringa barnmorskan och höra vad hon säger. Huvudvärk KAN vara tecken på havandeskapsförgiftning, men det får man inte förrän efter vecka 23. Däremot kan ju en blodtryckskoll vara bra kanske.
    Inga symtom som jag kan komma på. Inte ökad smärta när jag börjer mig framfåt. Alvedon behövs inte eftersom det går över av sig själv när jag varit uppe en stund.

Smärtan känns som intensivast när jag ställer mig upp efter att jag vaknat på morgonen. Den har varje morgon suttit på vä sida och det brinner till ngt fruktansvärt varje steg jag tar. Efter en liten stund blir det bättre och efter ca 2 timmar är den helt borta. 
  • Coyote
    0fia skrev 2012-03-07 10:38:15 följande:
    Inga symtom som jag kan komma på. Inte ökad smärta när jag börjer mig framfåt. Alvedon behövs inte eftersom det går över av sig själv när jag varit uppe en stund.

Smärtan känns som intensivast när jag ställer mig upp efter att jag vaknat på morgonen. Den har varje morgon suttit på vä sida och det brinner till ngt fruktansvärt varje steg jag tar. Efter en liten stund blir det bättre och efter ca 2 timmar är den helt borta. 
    Det kan inte ha att göra med hur du sover på natten? Hur känns nacken? Stel eller öm? Axlarna?
  • 0fia

Tror inte det har att göra med hur jag sover. Känner mig inte alls stel eller så när jag vaknar.

Har vrit på MVC idag och kan konstatera att HB, glukos och blodtryck ligger fint. Läcker inget i urinen. Bebis tycks på bra så inget som kan förklara huvudvärken. Nu skall jag sussa igen och hoppas på att jag inte har huvudvärk i morgon bitti.

Svar på tråden Morgonhuvudvärk - vad kan det bero på?