• Maglan

Var hittar jag fodrade regnkläder som inte går på närmare 1000 kr?

Har letat runt på nätet men allt kostar närmare 1000 kr vilket känns lite dyrt.

Har kanonbra fodrade regnkläder till dottern från name it som kostade 200 kr för byxa och jacka som jag köpte förra året. 

Letar till mina tvillingpojkar på 18 månader så gör inget om det är en overall heller...     

• Svar på tråden Var hittar jag fodrade regnkläder som inte går på närmare 1000 kr?
  • SilverWoman

tradera, blocket. ICA maxi...

• MammaTove

Vi har från lager 157 och är hur nöjda som helst..

• Maglan

Tack för tips :)

Synd att det bara fanns till strl 80 på lager 157...

Ullared har jag 80 mil till så det är uteslutet...

Ska kika på maxi till veckan när jag ska till en stad som har det...

• Mumin80

Samma tips som andra har gett. Dessutom skulle jag tipsa om att kolla efter begagnat, t.ex. blocket eller tradera. Ett annat tips är att ha lite framförhållning. Jag försöker t.ex. köpa nästa vinters kläder nu när det sista av årets overaller reas ut i olika butiker. Sedan så är det ju inte helt lätt att veta vilken storlek barnen kommer att ha nästa vinter (eller vår/sommar/höst, håller alltid när jag handlar utkik efter reor på regnkläder, stövlar och sånt också). Men eftersom jag fått tag på grejerna så pass billigt så kan vi ha lite fler uppsättningar, i olika storlekar. Så för denna vinter har vi haft 3-4 overaller (ett par har vi fått gratis begagnade av kompisar också). Vilket är tur eftersom dottern har skjutit ifrån rejält på längden i vinter (gått igenom 2-3 storlekar). Ett till plus är att vi har reservkläder om något skulle bli blött, gå sönder eller så. Samma tänk med regnstövlar, vi har helt enkelt stövlar i varje storlek Så just nu har dotten ca. 24-25 i skostorlek, men vi har stövlar väntande (ofodrade och fodrade) upp till st. 27. Skulle dottern inte hinna använda något så mycket, så lär lillasyster kunna använda det. Och det som fortfarande är helt efter två barn (eller fler, när det gäller det som köpts begagnat...), så kan jag själv sälja vidare.

Svar på tråden Var hittar jag fodrade regnkläder som inte går på närmare 1000 kr?