• Analoga

37.6 - skola el hemma?

Dottern, 7 år, fick plötsligt feber igår kväll. När hon skulle lägga sig hade hon 38,3 och frös. Jag har legat i influensa i helgen så jag tänkte att det kanske var det på G för henne.

I morse kollade jag hennes temp. Den var då 37.6. Men trots att hon själv sa att hon kunde gå till skolan samt att hon verkar pigg valde jag efter en stunds velande att ha henne hemma eftersom hon haft feber igår kväll/natt samt att tempen var förhöjt på 37.6.

Hur hade ni gjort i detta fall?   

• Svar på tråden 37.6 - skola el hemma?
  • mamma al

Jag hade hållit barnet hemma. Har tre barn 5 och 8 år och 5 månader. De stora får vara hemma när de haft feber kvällen innan. Framförallt om de har 37,6 på morgonen. Då är de inte friska..

• Analoga

Tack för era svar! Nu fick jag bekräftat att jag gjorde rätt. Man känner sig lite tvehågsen när hon var pigg som vanligt i morse

• Lusing

48h feberfri när dom har haft feber. Så har förskolan, men skolan vet jag ej. Hur är barnets allmäntillstånd? Orkar hon delta i skolans aktiviteter. Jag hade utgått från allmäntillståndet.

• Analoga
    Lusing skrev 2012-03-07 09:29:40 följande:
    48h feberfri när dom har haft feber. Så har förskolan, men skolan vet jag ej. Hur är barnets allmäntillstånd? Orkar hon delta i skolans aktiviteter. Jag hade utgått från allmäntillståndet.
    Som jag märkt hittills är hon pigg som vanligt nu på morgonen, men hon hade som sagt feber igår kväll och 37,6 i morse. Får se hur det utvec klas under dagen...
  • CallGirl

Vara hemma. Det är en förhöjd kroppstemperatur (subfebril) och det är ett tecken på att allt inte är ok i kroppen. Mina barn stannar hemma om de har 37.6 samtidigt som de har andra tecken på infektion.

Svar på tråden 37.6 - skola el hemma?