ADHD
Hej! Jag har en fundering ang min äldsta son som har diagnosen ADHD/ADD. Kan man söka ersättning från sitt försäkringsbolag. Jag har Länsförsäkringar. Någon som har erfarenhet??
Hej! Jag har en fundering ang min äldsta son som har diagnosen ADHD/ADD. Kan man söka ersättning från sitt försäkringsbolag. Jag har Länsförsäkringar. Någon som har erfarenhet??
Hos länsförsäkringar måste man ha en tilläggsföesäkring, den vanliga försäkringen täcker inte adhd...
Du får läsa på villkoren. Så vitt jag vet så är det enbart Trygg Hansa plus som ger ersättning om diagnosen sätts efter 6 års ålder. Men om det täcks i din så är det ju bara att söka!
Ok, tilläggsförsäkring har jag så jag ska lusläsa villkoren
Du måste ha ett läkarutlåtande för att få ut något från försäkringsbolaget. Men sen finns det även pengar att få från försäkringskassan, kolla upp om vårdbidrag och merkostnadsdel på hemsidan. Samma sak gäller där att det behövs en utredning och läkarutlåtande.
Yes! Läkarutlåtande har jag redan,,håller fortfarande på att kolla upp och väntar svar.
åh så bra att veta min son som är nu 15år och har haft diagnosen sen 1 år tillbaks..
vi får vårdnadsbidrag från försäkringskassa han gör sönder allt...
känns det som t.e.x. mobiler,datorer, cyklar,glasögon oj även har han slagit i väggen hemma med två stora hål..
han medicinerar skönt lite lugnare nu för tiden i alla fall