• ManOchTvåBarn

    I dag har vi familjedag

    I dag, den 7 mars, firar vi att vi haft vår dotter i 7 år! Ibland har jag svårt att förstå vart de åren har tagit vägen. Dottern blir snart 9 år och är levnadsglad, kunskapstörstande och hästtokig! Däremellan visar hon en del prepubertetstecken också...

    Jag kommer aldrig att glömma den dagen vi fick henne i vår famn, vår allra första barn. Vi hade väntat, nåja inte så länge efter ansökan skickades till Kina (ungefär nio månader från ansökan skickades till vi fick henne i famn), i ungefär nio år från de första försöken att bilda familj tills vi verkligen blev det. Nervösa var vi till tusen och när hon väl kom så var hon bara det vackraste barnet ni kan tänka er! Det är hon förstås fortfarande, men har fått konkurrens hemma av en lika bedårande tvåårig lillebror från Kina. Honom fick vi hösten 2010.


    Jag kommer aldrig glömma åren av orolig och ångestfylld väntan på våra barn och avundas inte er som står och stampar i köer av olika slag. Jag bara hoppas att alla får möjlighet att få uppleva det vi har upplevt!


    Kram på er alla!

  • Svar på tråden I dag har vi familjedag
  • Ulrikak

    Grattis till hela familjen! Jag är också adopterad och vi firar alltid adoptionsdagen som min 2a födelsedag! Fast egentligen brukar min pappa säga är det mamma och han som borde firas för att det var den största dagen i deras liv! Skrattande

Svar på tråden I dag har vi familjedag