• Anonym (Rädd)

Hur länge klarar man sig utan vatten? Hjälp.

Har innan haft fobi för att dricka.. Varför jag har det behöver vi inte gå in på.

Har även ätstörningar och för ett tag sen blev de värre. I måndagsmorse bröt jag ihop och mådde väldigt dåligt.

Nu har jag inte ätit eller druckit sen dess. Är livrädd för att stoppa det i mig, för att dricka ett glas vatten, eller något annat! Eller mat för den delen.

Börjar må jätte dåligt. Huvudvärk, illamående, yrsel, svaghet osv. Inget konstigt egentligen kanske. Men jag är så rädd! Mår verkligen inte bra! Speciellt inte efter att ha tränat igår morse. Är såklart jättetörstig..

Jag kan ju inte ringa till vårdcentralen och säga att jag vill ha hjälp för jag vågar inte dricka lr äta :(

• Svar på tråden Hur länge klarar man sig utan vatten? Hjälp.
  • Giraff

Du kan ringa psykakuten istället.

Har du nån anhörig hos dig?

• Takex

3-3-3, 3 minuter utan syre, 3 dagar utan vatten, 3 veckor utan mat.

Du kan ringa vårdcentralen. Du måste ringa vårdcentralen, du behöver hjälp vännen. Ring dom på en gång så ska du se att dom finns där för att hjälpa. Du kommer förstöra så mycket för dig själv om du inte gör det. Men för livet, du kanske aldrig kommer kunna få barn, du kanske får leva med sjukdomar och annat för altid. Bara för att du inte skaffade hjälp.

• jesand

Jag svimmade på grund av vätskebrist efter att ha tränat hårt och inte druckit på nästan hela dagen. Var i stan och svimmade och det blev riktigt obehagligt. Du MÅSTE dricka vatten NU och det innehåller ju inga kalorier. Och sedan ringer du till någon som kan hjälpa dig!

• Anonym (Rädd)

Men om det är 3dagar borde jag ju inte kunna skriva så här bra.

Jag vill inte bli inlagd på psyk, är normalvikig och mår bra annars, bara så jävla rädd. Ja, får ringa någon :( tack för era svar.

• Anonym
    Anonym (Rädd) skrev 2012-03-07 17:06:42 följande:

Jag vill inte bli inlagd på psyk, är normalvikig och mår bra annars, bara så jävla rädd. Ja, får ringa någon :( tack för era svar.
    Mår bra annars??

Varför vill du inte ha hjälp?
    Du måte ju ha fått hjälp tidigare om du varit sjuk?
  • Lena

Du behöver få hjälp med dina ätstörningar och fobier
  • Anonym (Rädd)

Okej, kanske bara inbillning att jag tror att min kropp mår bra av att inte äta som man ska.

Men jag är rädd för psyk. Har haft LPT på BUP när jag var mindre, vuxenpsyk lär vara ännu värre. Har samtalskontakt som jag ska till på måndag. Känns långt dit för detta bara.

Kan man inte bara åka in till akuten och säga att man har svimmat? Så kollar de väll vätskan, så får man hjälp?

• Lena
    Anonym (Rädd) skrev 2012-03-07 17:16:56 följande:
    Okej, kanske bara inbillning att jag tror att min kropp mår bra av att inte äta som man ska.

Men jag är rädd för psyk. Har haft LPT på BUP när jag var mindre, vuxenpsyk lär vara ännu värre. Har samtalskontakt som jag ska till på måndag. Känns långt dit för detta bara.

Kan man inte bara åka in till akuten och säga att man har svimmat? Så kollar de väll vätskan, så får man hjälp?
    De kommer antagligen låta dig vänta en evighet om du inte talar sanning och säger du inte har klarat av att ta och dricka sen i måndags.
  • MoaElis
    Anonym (Rädd) skrev 2012-03-07 17:16:56 följande:

Det är alltid bättre att säga som det är... Du kan ju inte ha det såhär, du måste få hjälp!
  • Takex

Det är mer en formel, vissa klarar sig längre andra inte. Du sitter ju heller inte i en öken någonstans och svättas :)

Du kommer inte bli inlagd bara sådär. Jag vet människor som varit ännu mer illa där an än du och dom blev knappt inlagda över natten trots att deras föräldrar bad psyk.

Du kan åka till akuten och säga att du känner dig uttorkad. Så får du nog hjälp. Men då kommer dom nog sätta dropp på dig så du vet.
  • Anonym (Rädd)

Okej, men vårdcentralen har stängt. Är

Det för riskabelt att vänta till imorgon eller ska man åka in till akuten?

Dropp har jag ingenting imot.. Bara detdär att behöva svälja det..

• Anonym (tess)

Du måste kontakta psyk. Även om du får dropp på vanliga akuten så kommer de ju undra hur du har blivit så uttorkad. Och de kommer ju bara hjälpa dig för stunden. Ska du sen åka hem och svälta dig själv på mat och vatten i ett par dagar till?

Jag hade ätstörningar under en kort period av mitt liv (6mån). Att svälta mig själv under den förhållandevis korta perioden förstörde min kropp totalt. Blev fysiskt sjuk i flera år och det är inte förrän nu, 8år senare som jag känner att min kropp faktiskt börjar återhämta sig och fungera normalt igen. Jag har missat så mycket i mitt liv för att jag inte fysiskt har orkat hitta på något annat än att sova i princip. Sök hjälp!

• Anonym (W)

Det är inte konstigt att du mår dåligt. Hjärnan fungerar ju inte som den ska om man inte äter och dricker, utöver de andra kroppsliga symptomen du beskriver...
    Jag har väldigt svårt att förstå din fobi. Fobi för livsviktiga kroppsfunktioner? Jag antar att du är en vuxen person och du har väl druckit hela ditt liv... 
    En kvinna jag kände tyckte det var obehagligt att dricka pga att hon kände drunkningskänsla, men med sugrör kunde hon.. Kan det vara något för dig?
    Är det inte svårt att stå emot törsten??? få i dig något med vätska i iaf!

Är det ätstörningar som drar igång sån här skit? 
    Man kan fråga sig hur man kan förneka sin kropp, sitt tempel det nödvändigaste i världen... näring...

Ring psyk absolut! DU MÅSTE om du vill leva

• Giraff

Om akuten känns som ett bättre alternativ än psykakuten är det dit du ska åka. Vänta inte till imorgon, åk på en gång så att du får hjälp. Men du måste berätta att du inte druckit sen i måndags.

• Lena

Åk direkt till akuten och berätta allt. De kommer sätta dropp

• Anonym (Rädd)

Kom hem för en stund sedan, och när jag kom hem idag hade min sambo gjort middag. Vi åt tillsammans, drack mjölk.. det tog tid, vi pratade jättemycket, jag vet inte vad jag skulle gjort utan honom och hans stöd.. och tålamod! Mår så illa nu, och vill bara in och spy upp allting igen, kan inte sluta tänka "hur kunde jag?"

men jag vill ju leva, leva normalt.. skaffa barn med min sambo om 7-8år.
    Är ju "bara" 18, har så mycket framför mig, hoppas det blir lättare imorgon, struntar i akuten nu med tanke på att jag har druckit. Kan erkänna att det var gott.. hade varit ännu godare utan ångest. Men ska försöka få i mig mer under kvällen.

Tack för era svar!! 

• Anonym

Men sök hjälp!!! Varför tycker du inte att du är värd att leva ditt liv fullt ut?

Svar på tråden Hur länge klarar man sig utan vatten? Hjälp.