När ringer man mvc och säger hej jag är gravid? :)
Hej! Jag plussade för 3 dagar sen, är i vecka 4 ! När ska jag ringa mvc och berätta att jag är gravid!
Hej! Jag plussade för 3 dagar sen, är i vecka 4 ! När ska jag ringa mvc och berätta att jag är gravid!
Jag plussade för 6 dagars sedan, ringde mvc på en gång och ska dit på första besöket på fredag :)
Ok, men vad händer för dig på fredag då?
Grattis Knasan
Jag ringde idag, är i vecka 7, och ska dit på ett första besök nästa vecka.
MVC brukar ofta ha inskrivningssamtal någon gång v8-12, så det kan ju vara bra att ringa och boka en tid inom ett par veckor, beroende på hur fullbokat ditt MVC har i sina kalendrar.
På inskrivningen hos oss lämnar man urinprov och blodprov, samt att de tar blodtryck och så pratar man lite om graviditeten/förväntningar mm.
Knasan86: Grattis förresten :) På fredag ska vi bara få en massa information, sen blir det inskrivning i v. 10!
Ringde samma dag jag gjorde ett gravtest. Ringde och sa hej. Har gjort ett gravtest idag och det visa att jag är gravid. Vips fick jag en tid dagen efter :) var då i 7 veckan
Tack för svaren! Tack så mycket och grattis till er oxå!! Tänkte att jag ringer i nästa vecka eller så! Vill avakta lite till! Ska nån av er göra tidigt ul ?
Vi gjorde inte det, utan väntade till RUL. Så det blev lite av en chock när vi fick reda på att det var tvillingar :)
Haha oj, ja det förstår jag! Jag har faktiskt aldrig hört nån som har varit på tidigt ul, innan jag började läsa här! Kanske inte är så vanligt då !
Ringde i v 15 ungefär med sonen och dagen för ul, v 19 med bebisen i magen. Jag fick ett mf innan sonen och då ringde jag ganska tidigt, så jag ville vänta tills efter v 12 minst. Hade inte ens lust att gå till mvc.
Många ringer så fort de fått sitt plus och det tycker nog bm på mvc är bra.
Grattis till er =)
Har en fråga..! Jag laddade ner 1177 appen och kollade upp vilken vecka jag var i ! Senaste mens 10 februari. Den sa att jag var i vecka 4 Sen testade jag att gå 2 dagar tillbaka som om min senaste första mensdag hade varit den 8:e februari. Då va jag i vecka 5 ! Går jag in i vecka 5 om två dagar då eller? Så jag går alltid in i en ny vecka på fredagar då eller? Ni får ursäkta , men jag är ny på det här :)
Tack! Jag TROR att jag börjar fatta! :)