• Knasan86

När ringer man mvc och säger hej jag är gravid? :)

Hej! Jag plussade för 3 dagar sen, är i vecka 4 ! När ska jag ringa mvc och berätta att jag är gravid!

• Svar på tråden När ringer man mvc och säger hej jag är gravid? :)
  • Mrs Lindberg

Jag plussade för 6 dagars sedan, ringde mvc på en gång och ska dit på första besöket på fredag :)

• Egendomligt

MVC brukar ofta ha inskrivningssamtal någon gång v8-12, så det kan ju vara bra att ringa och boka en tid inom ett par veckor, beroende på hur fullbokat ditt MVC har i sina kalendrar.

På inskrivningen hos oss lämnar man urinprov och blodprov, samt att de tar blodtryck och så pratar man lite om graviditeten/förväntningar mm.

• Mrs Lindberg

Knasan86: Grattis förresten :) På fredag ska vi bara få en massa information, sen blir det inskrivning i v. 10!

• Mamma1981

Ringde samma dag jag gjorde ett gravtest. Ringde och sa hej. Har gjort ett gravtest idag och det visa att jag är gravid. Vips fick jag en tid dagen efter :) var då i 7 veckan

• Knasan86

Tack för svaren! Tack så mycket och grattis till er oxå!! Tänkte att jag ringer i nästa vecka eller så! Vill avakta lite till! Ska nån av er göra tidigt ul ?

• Egendomligt

Vi gjorde inte det, utan väntade till RUL. Så det blev lite av en chock när vi fick reda på att det var tvillingar :)

• Knasan86

Haha oj, ja det förstår jag! Jag har faktiskt aldrig hört nån som har varit på tidigt ul, innan jag började läsa här! Kanske inte är så vanligt då !

• Smulan 89

Ringde i v 15 ungefär med sonen och dagen för ul, v 19 med bebisen i magen. Jag fick ett mf innan sonen och då ringde jag ganska tidigt, så jag ville vänta tills efter v 12 minst. Hade inte ens lust att gå till mvc.

Många ringer så fort de fått sitt plus och det tycker nog bm på mvc är bra.

Grattis till er =) 

• Knasan86

Har en fråga..! Jag laddade ner 1177 appen och kollade upp vilken vecka jag var i ! Senaste mens 10 februari. Den sa att jag var i vecka 4 Sen testade jag att gå 2 dagar tillbaka som om min senaste första mensdag hade varit den 8:e februari. Då va jag i vecka 5 ! Går jag in i vecka 5 om två dagar då eller? Så jag går alltid in i en ny vecka på fredagar då eller? Ni får ursäkta , men jag är ny på det här :)

• Smulan 89
    Knasan86 skrev 2012-03-07 18:55:24 följande:
    Har en fråga..! Jag laddade ner 1177 appen och kollade upp vilken vecka jag var i ! Senaste mens 10 februari. Den sa att jag var i vecka 4 Sen testade jag att gå 2 dagar tillbaka som om min senaste första mensdag hade varit den 8:e februari. Då va jag i vecka 5 ! Går jag in i vecka 5 om två dagar då eller? Så jag går alltid in i en ny vecka på fredagar då eller? Ni får ursäkta , men jag är ny på det här :)

Lägg in din sista mens här på familjeliv, så ser du exakt hur många veckor och dagar du gått. v 4+1 är v 5 och v 3+1 är vecka 4 tex. Du hittar det på din profil och behöver inte visa den för alla om du inte vill. Jag har så bara jag kan se min graviditet.
Svar på tråden När ringer man mvc och säger hej jag är gravid? :)