Samma skit idag. Varje kväll jag lägger mig så tror jag att imorgon är det kanske bättre. Känner inte att jag kan prata med någon för om jag gör det då riskerar jag att de skäller på mig och blir arga, att de inte förstår och då mår jag bara ännu sämre. Har inte direkt några vänner och min kille och jag är särbos och nu mår jag så dåligt att jag tyvärr bett honom dra, dels för att jag inte vill att han skall se mig sån här och sen bråkar vi bara, eller det är nog mest jag som bråkar för att jag mår som jag gör och jag inte tycker att han ser hur illa det egentligen är och han inte kan göra något, sen har ju faktiskt han fullt upp med egna beskymmer, kan inte tynga honom med mer. Det är inte han som är pappa till grabben men han har funnits där hela tiden så på ett sätt är han ju det, grabben är 7½ månad nu.
Alltså jag brukar inte dricka och skära mig, men igår rann det över. Jag är så utbränd. Jag vill inte att det skall hända igen. Ångrade mig såklart imorse men nu sitter jag här igen och bara vill hitta nåt sätt att få bort den inre smärtan. De säger att det inte hjälper att skära skära sig, men det gör faktiskt det, det lugnar åtminstone för stunden. Har lugnande tabletter i skåpet, men har inte rört dem...än. Har inte varit utanför dörren idag heller får ångest av bara tanken. Remissen är till psyk och jag hoppas jag får tid fort!
Jag har så svårt att be om hjälp och jag låtsas oftast att allt är mycket bättre än vad det är, för jag vill ju verkligen klara mig! Jag tror att bara jag fick lite stöd och hjälp i hemmet och kanske någon form av schematisera dagarna så skulle allting bli bättre. Jag har så mycket vilja, men ingen energi eller ork längre. Allt jag gör går på ren överlevnad nu, övrigt finns ingen ork till. Visst är det väl så att de borde prioritera mig hos sjukvården då jag trots allt haft mycket liknande problematik tidigare i livet och dessutom har en liten bebis? Är så rädd för långa väntetider.
Mycket av ångesten är ju att jag är så rädd att inte räcka till för lillen, eller att göra fel, vilket jag ju ändå bara gör.
Tack snälla ni som svarar!!!