• snartfaster

gravida och snickarbyxor

Jag har en fråga om snickarbyxor. Jag har jättelänge undrat över varför det är många gravida som har snickarbyxor, om det är av någon speciell anledning, typ att de känns extra bra eller om det bara är för att ni tycker att de är snygga? Jag har alltså inget emot snickarbyxor eller så, tycker själv att de är väldigt bekväma (är inte och har inte varit gravid) jag bara undrar eftersom modet hela tiden är olika, och även när det är "ute" att ha snickarbyxor för oss andra så verkar det vara ständigt inne i gravidkretsen.

• Svar på tråden gravida och snickarbyxor
  • Nette

Dom halkar inte ner! + att magen blir rund och fin.

• Crown

Jag hade ett par innan jag blev för stor. Min anledning var att de var snygga och bekväma. Det slipper sitta åt kring magen. Men mina var för tajta för att funka hela vägen ut... men det var därför jag tyckte att de var snygga...

• Maerion

Haha, sitter med snickisar just nu =) De är såå bekväma! Andra mammajeans har jag inte gillat. Dessutom åker de som sagt inte ner, de bekväma andra byxorna med stor mudd glider så lätt ner..

• snartfaster

^åh vad skönt att äntligen ha fått det dr utrett, då behöver jag inte fundera på det mer. tack för att ni tog er tid att svara!

• liin

Jag älsakde min snickarbyxor under min grav, hade två par som jag använde massor!

• MamiMoa

Jag var helttokig i min snickarbyxa. Ville använda den nästan hela tiden. Så mjuk, stor och den halkar inte ner. Man blir fin i den med. Stor mage. Oh, härlig byxa!

• alan

Bläää, jag hatade mina - kände mig som en förvuxen bebis.....

• Ung Mor

min sambo tyckte det var så sexigt, så därför köpte jag ett par. men sen var det ganska bekvämt att ha ett par byxor som inte åkte ner under magen hela tiden. jag kan varmt rekomendera ett par.

• Hallonmopeden

Själv skulle jag aldrig kunnat haft sådana på mig när jag var gravid, jag hade nog känt mig som en stor bebis. Tyckte Lindex mammabyxor var jättebra och snygga...

• kate79

Jag köpte mest ett par eftersom jag tyckte att snickarbyxor passar ihop med att vara gravid. Tyckte dock inte om hur gumpen såg ut i dem. Har dock fått lägga dem på hyllan för länge sedan.

• Bellans mamma

Dom var dom enda par byxor som funkade hela graviditeten och var underbart sköna satt inte åt och var bara alldeles alldeles underbara.....

• Skogsstjärnan

Jag har snickisar och tycker att de är bekvämast av alla mammabyxor. Förutom mysbyxor då... de andra halkar bara ner. Nackdelen med snickisar är att de är lite mer omständiga då man ska på toaletten...

Jag har också hört förklaringen att snickisar liksom visar att man har tillverkat något... och därför är så populära bland gravida

• pjocke

Snickarbyxor är ju det finaste en blivande mamma kan ha på sig! :D Sluta inte med det, snälla ni :)

• Emilia82

jag tycker snickarbyxor är så snygga! men har ej hittat några år mej ännu så har ni tips på vart man kan köpa, skriv gärna ett meddelande till mej då! tack

Svar på tråden gravida och snickarbyxor