Weekend tips, max 5000
Hejsan har ni något trevligt weekend tips. Budget är 5000kr men då måste resa, hotell och middagarna ingå i det priset. Behöver inte vara storstad så alla tips är välkommna. Vi är ca 25 personer som åker.
Hejsan har ni något trevligt weekend tips. Budget är 5000kr men då måste resa, hotell och middagarna ingå i det priset. Behöver inte vara storstad så alla tips är välkommna. Vi är ca 25 personer som åker.
Vad vill ni göra? Vad är fokus? 25 personer är en ganska stor grupp - vad har de gemensamt? Är det en släktingar i blandade åldrar, ett företagsevent där alla inte känner varandra så bra, etc.?
Om den stora grejen är att umgås tillsammans under resans gång, snarare än att uppleva saker, så hade jag nog satsat på en lugn spakryssning till Tallin eller Riga, med en eller två övernattningar på plats. Om målet är att hinna flänga runt och se mycket saker, gå på museer, teater, seightseeing eller liknande så hade jag tagit en europeisk storstad som det är billigt att flyga till och där det finns en hög koncentration av sevärdheter och upplevelser. Berlin är en personlig favorit på det området.
Jag skulle heller inte underskatta en weekend i någon svensk stad eller på en mysig herrgård, men det beror som sagt helt på resans fokus
Resan är en nöjesresa med jobbet, så intressena är ganska spretiga. Därför vill jag gärna ha tips, vi har varit i Madrid, Budapest, Väderöarna och nu skall vi till Hemsedal. Det brukar bli att man gör lite gemensamt lite i mindre grupper.
IcelandAir har fantastiska rabatter just nu. Vi åker nu på fredag jag och min man. 3åringen blir hemma m farmor. Vi åker fre lunch och kommer hem sön kväll, bor 2 nätter på Hilton i Reykjavik och har en guidadtur inbokad på lördagen. Allt för 7500kr för 2pers. Det som kommer tillkomma är mat och om vi tex vill åka t ngn varm källa och bada el göra ngt annat på sön. Så om ni har 5tkr per pers borde det gå. Annars kan jag rekommendera alla de fantastiska herrgårdspaket som finns runt om i vårt vackra land. En personlig favorit är Friibergs herrgård.
Vill ni åka billigt utomlands kan jag också rekommendera flyg med ryanair t Hahn i Tyskland och sen en hyrbil till bubblornas förtrollade land Champagne i Reims i Frankrike.
Hej
Vi åker några gånger per år på weekendresor och har då nästan alltid bokat genom mrjet. Har funkat jätte bra för oss och där får man tips på olika fligter och hotell. Kan vara värt att kolla upp!
Riga eller Krakow. Billiga och mysiga städer. Mycket att se och upptäcka. Av dem två så kommer Krakow på första plats elit mig