• PaulinaPuh

Spinningskor?

Jag går på spinningpass flera ggr i veckan och vill köpa mig ett par spinningskor. Ekonomin är inget vidare och jag får håll hårt i slantarna. Jag tänker beställa från sportsdirect men blir förvirrad av de olika modellerna...
    Vilken av dessa kan jag använda på spinningcykel?
     http://www.sportsdirect.com/muddyfox-road-shoe-10-090186
    eller
    http://www.sportsdirect.com/muddyfox-mtb-shoe-090187

jättetacksam för tips och råd :)

• Svar på tråden Spinningskor?
  • PaulinaPuh
    CallGirl skrev 2012-03-07 20:08:25 följande:
    Båda. Spinningcyklar har SDPfäste på pedalerna.
    är någon av dessa bättre?
  • CallGirl
    PaulinaPuh skrev 2012-03-07 20:09:29 följande:
    är någon av dessa bättre?
    Nej det tror jag inte.
  • Snoddas83

Vad har du för storlek, ska sälja mina som jag använt ett 20-tal ggr! :) stl 36-37.

• PaulinaPuh
    Snoddas83 skrev 2012-03-07 21:29:26 följande:
    Vad har du för storlek, ska sälja mina som jag använt ett 20-tal ggr! :) stl 36-37.
    fasen, jag har 39!
  • olsn

Du ska titta på antingen skor som står som avsedda för spinning eller mtb-skor. Med landsvägsskor kommer du bara halka runt på golvet och du behöver en adaptor i mellan.

Tänk på att du behöver klossar också. De följer inte med skorna utan pedalerna (om man nu köper det, vilket inte du gör).

• PaulinaPuh
    olsn skrev 2012-03-07 23:05:54 följande:
    Du ska titta på antingen skor som står som avsedda för spinning eller mtb-skor. Med landsvägsskor kommer du bara halka runt på golvet och du behöver en adaptor i mellan.

Tänk på att du behöver klossar också. De följer inte med skorna utan pedalerna (om man nu köper det, vilket inte du gör).
    Tack! :)
  • PaulinaPuh
    olsn skrev 2012-03-07 23:05:54 följande:

Tack för vägledningen! :)
Svar på tråden Spinningskor?