• Eeerika

Vilken är din bästa resa, dröm resa, nästa resa?

Enkelt, tre frågor

1. Vilken har varit din bästa resa?

2. Vilken är din dröm resa? 

3. Vart går nästa resa?

Vill ha massor av tips på pärlor över världen och självklart även i Sverige!

Mina svar:
    1. Känner att min bästa resa handlar om lite mer om känslan än själva resmålet, men säger Lanzarote. Jag åkte dit med min pappa och min två barn för några år sen. Det var barnens första resa och de var då 2 och 4,5 år, lyckan de hade slår alla resor jag gjort världen runt. De strålade om dem hela resan och de fick en enormt bra relation till sin morfar. Att se sina barn lyckliga och glada är den bästa känslan som finns. Så därför värmer Lanzarote i mitt hjärta. 

2. Drömresan skulle gå till Brasilien, drömmen är att åka längs amazonfloden. 

3. Blir en roadtrip på västkusten av USA i vår 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-08 17:39
    Ska tillägga att mina favoritstäder att besöka är San Francisco och Washington DC.

Vilka är era favoritstäder?

• Svar på tråden Vilken är din bästa resa, dröm resa, nästa resa?
  • Ziindlaa

1. Min bästa resa var till USA, härliga stränder och bra shopping. 2. Min drömresa skulle nog vart att bo lyxigt och besöka många länder och stränder under en månad. Typ Thailand, Filippinerna osv 3. Min nästa resa går till USA där vi stannar 1 vecka sedan blir det kryssning till Bahamas.

• Madbe

USA-resa. 7 nätterskryssning i Karibien (Bahamas, Key West, Jamaica, Mexico, Caymen islands), 4 nätter i New York, 2 nätter i Orlando, 2 nätter i Florida

USA igen. Fast längre, minst 4 veckor.. 

3. Vart går nästa resa?
    Kom hem igår från London. I vår skulle jag vilja åka till Kroatien eller Indien (ytterligare två favoritresemål). Om inte det blir av så blir det en Road trip i Europa i sommar (Tyskland och ner till Italien)

• smultronflickan88

1. Min bästa resa var när jag va i Egypten med min nya pojkvän.

2. Min drömresa är att åka till Thailand, längtar verkligen dit.

3. Nästa resa blir till Grekland .

• elle91

1 min bästa resa hittills måste jag säga : ishotellet. 2 drömresa: tokalau åker dit i dec 3. Nästa resa blir italien

• Chianti

Burma. Utklassar alla andra resor jag gjort. Vackert, vänliga människor och (tyvärr) avskärmat från verkligheten.

Eller nej, Galapagos var snäppet bättre om man är intresserad av djur.

Tibet var spännande med tanke på det politiska läget, men fattigt, kallt och ovänliga människor.

Nepal, vackert fattigt och vänligt.

Kina, kanon! Maten, städerna, landsbygden, allt man gjorde och såg var upplevelser. overkligt att se allt man läst om, muren, himmelska fridens torg, den förbjudna staden, ja alla historiska platser var fantastiska upplevelser.

Samma med Egypten, pyramider, kungagravar, museet, wow, Men väldigt jobbigt att vara turist där.

Sri Lanka, vänligt, vacker, fattigt, enkelt att resa runt.

Har ingen drömresa direkt, det finns mycket spännande, men ekonomin gör att ställen som Japan, Hong Kong, Australien får skjutas på framtiden ett tag.

Nästa resa går till Madagascar, visserligen i jobb, men tänkte ta en vecka ledigt när jag ändå är där.

Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Deiia

1. Jag håller med dig TS,  första utlandsresan med barnen var nog den bästa. I vårt fall var det en resa till Vassiliki på Lefkas. Glädjen, känslan, solen, maten, musiken och allt annat som dom upplevde för första gången och som vi fick dela med dom den veckan värmer!

2. Jag drömmer om att återvända till Karibien. Gärna båt eller flygluffa mellan några av dom mindre öarna som  Bequia, Carriacou, Grenada, Anguilla, St Barths.......  

3. I sommar åker vi två veckor till den lilla ön Ihaka i Grekland.  Ska hyra en liten eka och leta upp små badvikar..... 

(Jag är nog en ö-människa - ser att jag bara räknat upp öar!)  

• Gladskit

Förstaplatsen delas mellan Thailand för 5 år sen med min man, min syster och hennes man. En riktigt soft resa innan barnen kom. Och Lefkas, dit åkte vi i slutet av augusti och solade & badade. Jättefin ö!

Just nu skulle jag vilja resa iväg bara med min man, utan barn. Om jag fick tre veckor så skulle vi flyga till New York och spendera 8-10 dagar där. Sen skulle vi ta en kryssning från New York och söderut och sen flyga hem från Miami eller vad det nu kan bli. Men då är frågan om jag skulle vilja lämna vår sexåring hemma, tror inte det. Så det får väl bli om 15 år eller nåt när han blivit äldre

Sen vill jag även se Australien & Nya Zeeland, San Francisco lockar liksom fler resor i Asien. Men det får komma vartefter.

3. Vart går nästa resa?
    Marsa Alam i Egypten, avresa imorgon!

Svar på tråden Vilken är din bästa resa, dröm resa, nästa resa?