• mor 3barn

Vad tycker ni om att IKEA har gratis Blöjor?

Hej tänkte fråga vad ni tycker om att IKEA har gratis Blöjor till dem som glömt blöjor hemma.
    Har ni fått gå  och be om nån blöja nån gång?
    Vilket fabrikat hede eran IKEA?
    Vi fick en i lördags i västerås vi fick en Favorit City gross egen.

Vi tycker det är super.      

• Svar på tråden Vad tycker ni om att IKEA har gratis Blöjor?
  • Pickeli

Det är såklart jättebra, ser inte varför någon skulle tycka annorlunda.

har dock aldrig behövt utnyttja den servicen ännu :)

Google it!
  • PojkMamma85

Tycker det är kanon att dom har blöjor tillgänliga.

• Hannah76

Asdåligt, verkligen.

Det är ju jättejätteorättvist mot oss som intehar blöjbarn! Sen får man ju dessutom en barnmatsburk till småbarnen - hur orättvist blir inte det??!

Självklart är det en toppenservice!

• Havsjungfrun
    Hannah76 skrev 2012-03-08 09:28:01 följande:
    Asdåligt, verkligen.

Det är ju jättejätteorättvist mot oss som intehar blöjbarn! Sen får man ju dessutom en barnmatsburk till småbarnen - hur orättvist blir inte det??!

Självklart är det en toppenservice!
    Fast barnmatsburken kostar 15 kr så lite rättvisa finns det ;)
  • La Lola

Jag hade ingen aning om detta.
    Iofs åker vi helst till Ikea utan barn då vi har 20 mil dit.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Hannah76
    Havsjungfrun skrev 2012-03-08 09:37:45 följande:
    Fast barnmatsburken kostar 15 kr så lite rättvisa finns det ;)

På vårt ikea får man en gratis när man köper mat som vuxen =)
  • Pickeli
    Hannah76 skrev 2012-03-08 09:40:23 följande:
    Gud vad bra, undrar om det är så här också?

Däremot får ungarna gratis glass på alla IKEA i Sverige. Jävligt orättvist.
    Google it!
  • Oreos

Får man inte det på de flesta ställen om man säger till i kundtjänst? Jag vet att både Coop och Ica Maxi här har den servicen också.

• Lady Namárië

Det är jätteorättvist! Varför delar de inte ut tamponger, tandborstar, rakhyvlar, inneskor, halkskydd, oxfilé, mobiltelefoner och annat som JAG skulle ha nytta av? Va? VA?

Herregud, IKEA har valt att profilera sig som ett ställe där det är praktiskt att handla med barn och att underlätta för konsumentgruppen småbarnsföräldrar. Det hänger säkerligen ihop med att de vill locka daglediga till varuhusen under veckorna. Givetvis är det toppenbra att man kan få en blöja om man har slut, att det finns lekrum (och lekhörna i restaurangen), barnvänlig mat, amningsrum och allt annat som faktiskt gör det enklare för småbarnsföräldrar att besöka IKEA.

Ts, jag förstår inte riktigt vad du är ute efter att diskutera?

So say we all
  • Pickeli
    Lady Namárië skrev 2012-03-08 09:51:06 följande:
    Det är jätteorättvist! Varför delar de inte ut tamponger, tandborstar, rakhyvlar, inneskor, halkskydd, oxfilé, mobiltelefoner och annat som JAG skulle ha nytta av? Va? VA?

Herregud, IKEA har valt att profilera sig som ett ställe där det är praktiskt att handla med barn och att underlätta för konsumentgruppen småbarnsföräldrar. Det hänger säkerligen ihop med att de vill locka daglediga till varuhusen under veckorna. Givetvis är det toppenbra att man kan få en blöja om man har slut, att det finns lekrum (och lekhörna i restaurangen), barnvänlig mat, amningsrum och allt annat som faktiskt gör det enklare för småbarnsföräldrar att besöka IKEA.

Ts, jag förstår inte riktigt vad du är ute efter att diskutera?
    De delar ut bindor, knappar, nål och tråd också! Finns något för alla!
    Google it!
  • Hannah76

Är det inte lite old-fashion att de bygger rökrum i restaurangen? Det känns ju verkilgen ute.

• Pirum

Det är fantastiskt när något som ska öka försäljningen faktiskt är till nytta för konsumenten. 

• Havsjungfrun

Ah ha, det visste jag inte. Kollade ändå vad en burk kostade när vi var där sist då jag är gravid, stod inget om det där i alla fall. Det var ju bra.
    Hannah76 skrev 2012-03-08 09:58:31 följande:

Är det inte lite old-fashion att de bygger rökrum i restaurangen? Det känns ju verkilgen ute.

Gör de?
  • Hannah76
    Havsjungfrun skrev 2012-03-08 13:01:53 följande:
    Ah ha, det visste jag inte. Kollade ändå vad en burk kostade när vi var där sist då jag är gravid, stod inget om det där i alla fall. Det var ju bra.
    Gör de?

Ja vi har ett helt nybyggt ikea här o där har de rökrum i restaurangen, märkligt.
  • Havsjungfrun
    Hannah76 skrev 2012-03-08 13:54:19 följande:

Ja vi har ett helt nybyggt ikea här o där har de rökrum i restaurangen, märkligt.
    Underligt!
  • Miss Obsessive
    I Linköping vet jag att barnmaten är gratis om man förbrukar den i restaurangdelen (de tar då locket i kassan). Det är dock inte alla varuhus som delar ut barnmaten gratis, oavsett om du förbrukar den på plats eller inte. Hur som, så tycker jag inte att Ikea kan anklagas för att inte måna om barnfamiljer, snarare så märks det väldigt tydligt att de är deras viktigaste målgrupp! :)
Svar på tråden Vad tycker ni om att IKEA har gratis Blöjor?