• Jusefeajn

Ajajaj...

Igår trampade jag snett i en trappa. Jag tittade på något annat och missade ett trappsteg.. AJ ! Det gör fruktansvärt ont, dunkar lite och jag kan inte gå på foten. Eftersom jag har ett fysiskt krävande jobb fick jag stanna hemma idag... Tycker ni att jag borde gå till läkaren imorgon om det inte blivit bättre ? Jag menar, om det bara är en stukning kan de väl inte göra så mycket ändå... ?

• Svar på tråden Ajajaj...
  • Trollmamma till 4

Jag skulle nog vilja kolla upp om det är bruten/spricka osv för du kanske kan behöva en sjukskrivning?

Samt be om ett par kryckor så att du avlastar foten när du går 

Hoppas foten blir bra snart! 

97 03 03 11
  • Jusefeajn

Det är lite jobbigt bara, har endast en vecka kvar att jobba på denna arbetsplatsen.. Men jag tror nog det är bäst att jag kollar upp det kanske. Inte bra att gå omkring med det såhär med tanke på hur ont det gör i hälen !

• Jusefeajn

Glömde förresten att säga att den knappt är svullen alls.. Tycker det är lite konstigt med tanke på hur ont det faktiskt gör.. 

• vivi85

Det hände mig för 5 v sedan. Skulle bära ner tvätten o springer ner till undervåningen, där ligger dotterns sko. Trampa snett, o hela foten svullna upp. Åkte dock till vc direkt då jag kände hur det knaka till. Hade ett brutet ben i foten.. Är fortfarande skukskriven. Börjar jobba den 18 mars. Se till att få röntga foten. Lycka till!

• Jusefeajn

Okej okej ! Lika bra att ringa då :) Fastän den, som sagt, inte är svullen . 

• vivi85

Bättre att vara på den säkra sidan.. :) kan ju vara en stukning o enligt röntgen så var det bättre med en faktur för det läker fortare...

• Jusefeajn

Okej okej. Men jag ringde till närakuten här i Huddinge nu, så de ska ringa upp mig ! Vi får se vad som händer :) Kan blir svårt att ta sig dit o hem eftersom jag inte kan gå¨... Får kanske ringa en taxi ! 

• Jusefeajn

Kan tillägga att jag suttit på akuten i fem timmar nu ;) Men att de inte kunde se något på röntgen.. Så det blir vila i fem-sex dagar o sen ska jag vara fit for fight igen ! 

• vivi85

Uah! Akuten är aldrig kul! Ta det lugnt nu, o hoppas foten läker bra.. :)

Svar på tråden Ajajaj...