• Veladis

Magsovare - blöjan läcker kiss uppåt.

Nån mer med magsovare? Min bebis på 10v  kissar sig upp på magen när hon sover på mage. Vet ej om moderna blöjor så att säga är gjorde för magläge eftersom det inte rekommenderas. Ska jag testa en större storlek, med risk för läckage vid benen istället? Eller är någon annan blöja bättre? Vi använder Libero nr 2 och tycker att de sitter perfekt annars. Hon väger ca 5,5 kg.

• Svar på tråden Magsovare - blöjan läcker kiss uppåt.
  • turpis

Pampers baby dry tycker jag har haft absolut bäst uppsugningsförmåga, så det är mitt tips! Har även tipsat andra om den när det har läckt på natten och de har hållt med . Hoppas det löser sig!

• Veladis

Jag tycker Pampers luktar så..kemiskt. Och så har jag ju en massa liberokuponger. Men det är ju värt att prova, kanske...

• Purlan

Med första sonen använde vi Pampers på natten och Libero på dagen för Pamper var det enda som inte läckte.

• turpis

Ja men precis, ni kan ju testa bara på natten!

• Veladis

Synd att jag inte har ngn provblöja. Skulle vilja testa några i rätt storlek innan jag köper ett helt paket...

• turpis

Maila pampers. Och du: varsågod för tipset ;).

• Veladis
    turpis skrev 2012-03-08 17:30:43 följande:
    Maila pampers. Och du: varsågod för tipset ;).

TACK för tipset!
  • turpis

:) ingen orsak! Med "maila pampers" menade jag maila -eller kolla på hemsidan- och fråga om du kan få provblöjor.

• mamma39

Låt henne sova på rygg så är problemet löst, risken för plötslig spädbarnsdöd minskar ju också.

• Veladis
    mamma39 skrev 2012-03-16 04:51:44 följande:
    Låt henne sova på rygg så är problemet löst, risken för plötslig spädbarnsdöd minskar ju också.

Ha, jag visste att den skulle komma.

Risken för PSD med ett fungeranda andningslarm, är obefintligt. Oavsett sovläge. Så med detta i sängen låter vi henne sova som hon sover bäst.

Pampers baby dry nr 3 funkar kanon, så nu kör vi på dem på natten fast de luktar en smula illa.

Svar på tråden Magsovare - blöjan läcker kiss uppåt.