• colan84

Blondin med ful utväxt, vad göra? (gravid)

Är gravid, och vågar inte färga håret nu. Är blond och mitt hår är mörkt, det ser såååå fult ut! Några tips? Hur har ni gjort? Har blivit jätte nojjig över alla hårfärgsdebatter om cancer mm. Vill vara blond men inte skada barnet (och mig själv). Någon som vet någon snäll hårfärg?

• Svar på tråden Blondin med ful utväxt, vad göra? (gravid)
  • Linda4april

Jag hade med världens utväxt så jag frågade min frisör och hon sa att färga det på en hårsalong var inga problem man ska dock inte köpa hemma färg :)

• Evelinasöderström

Min bm säger att det inte är nån fara alls att färga håret när man är gravid, hur skulle annars en frisör kunna jobba ifall de blev gravida? Sen dessutom så färgar man ju ändå inte så ofta..

• deecember

Numera säger man ju att det inte är någon risk att färga håret med tanke på kemikalierna och fostret.
    Däremot brukar frisörer gardera sig och säga att de inte kan garantera resultatet, pga att alla hormoner påverkar t.ex kvaliteten på håret så att det kan dra åt sig mer eller mindre av blekningen/färgen.

• colan84

Hmm okej... I Danmark har rekomenderar de ju gravida att inte färga håret, vet ni varför? Får ringa min frissa och rådfråga, min bm tipsa mig om ekologisk hårfärg utan kemikalier. Fy fasiken vad det gick åt pipsvängen! Blev ORANGET ;P...

• MammasSmåHjärtan

jag har slingat mitt hår hela graviditeten och vad jag vet så är det inte alls farlig? isf skulle ju varenda frisör få sjukskriva sig från dag ett om dom inte fick använda hårfärg på sina kunder.. det finns saker som e betydligt farligare än att nån gång varannan månad färga håret! .

• Ziindlaa

Har frågat två barnmorskor och en frisör och alla har sagt att det är okej.

• MammasSmåHjärtan

haha en del på FL e roliga..och lika så media! att hårfärg inte e någon hälsobomb är väl ingen nyhet..men det e inte avgaser,hårspray, makeup och tillomed din duschcrem heller! :P det e kemikalier som man lägger på huden det oxå och inte är missbildningar och dödlighet värre en vanligt! och ärligt talat nydligen va ju valiga potatischips cancerframkallande så man ska nog inte ta allt man läser i media så hårt hehe ;) njut och gör det som känns bra

• colan84

nee det är sant.. det mesta är cancerframkallande nuförtiden. för att inte tala om mobilen vi har vid örat hela dagarna... Ska nog fixa mitt hår i helgen :D

• MammasSmåHjärtan
    colan84 skrev 2012-03-08 20:28:56 följande:
    nee det är sant.. det mesta är cancerframkallande nuförtiden. för att inte tala om mobilen vi har vid örat hela dagarna... Ska nog fixa mitt hår i helgen :D

det låter bra :D
Svar på tråden Blondin med ful utväxt, vad göra? (gravid)