• Emso

Pergotime+ ovitrelle

Hej. Är mitt i min första kur med pergotime och igår tog jag ovitrellespruta. Gjorde vul i måndags och då såg dom egentligen bara en äggblåsa som skulle bli nåt, den var på 13,8 mm... Då undrar jag, finns det en god chans att lyckas? Hinner den växa till sig till ägglossningen som bör ske idag el i morrn???? Jättekul ifall någon svarar, el nån som håller på med liknande behandling??

• Svar på tråden Pergotime+ ovitrelle
  • Nordanvinden08

Om det växer normalt så borde den vara ca 20 idag(2 per dag brukar läkarna räkna) Så det låter ju toppen ploppen! Mina växte dock på halvfart så jag behövde lite mer tid...
    Lycka till! Det är bara att mysa på:)

• Emso

Tack för ditt svar, ja vi märker väl tids nog om det gick eller inte.. Usch denna väntan! :/...

• Victrix

Hej Emso. Sökte på lite trådar och så kom du upp här i en igen. Hoppas det går bra för dig. Har du fått gå och ta något blodprov ännu?

• Jennie1987

Jag var på vul igår, dag 11 och hade en äggblåsa på 12 mm, min läkare räknar också med att det växer ca 2 mm/dygn.

Så på torsdag, dag 14, ska jag ta Ovitrelle-spruta och då trodde min läkare att min äl skulle komma typ fredag-lördag. Och när jag har räknat själv så borde det väl stämma? Mitt ägg borde väl vara 20 mm på fredag? 

Jag har aldrig kombinerat Pergotime och Ovitrelle förut, så detta är lite nytt för mig. 

Mitt problem är dock att allt ser bra ut på vul, men sen har ägget liksom inte släppt ändå. Så det är väl därför min gyn vill testa Ovitrelle, antar jag.

Spännande ialla fall, kanske lyckas bättre :)        

• Emso
    Victrix skrev 2012-03-19 07:07:54 följande:
    Hej Emso. Sökte på lite trådar och så kom du upp här i en igen. Hoppas det går bra för dig. Har du fått gå och ta något blodprov ännu?

Oj, hej! Har inte varit inne på denna tråden på ett tag som du kanske märkt? :) har tagit blodprov efter båda kurerna och det verkar bli bättre progesteronvärde efter varje gång... Men ändå ingen bebis! Inne på 3 kuren nu... När var det nu du skulle prova igen?
  • Victrix
    Emso skrev 2012-04-24 15:34:11 följande:
    Oj, hej! Har inte varit inne på denna tråden på ett tag som du kanske märkt? :) har tagit blodprov efter båda kurerna och det verkar bli bättre progesteronvärde efter varje gång... Men ändå ingen bebis! Inne på 3 kuren nu... När var det nu du skulle prova igen?
    Jag är inte bättre jag på att kolla här så :P. Men vad skönt, då hoppas jag att det fungerar för er snart . Jag börjar med provera nästa helg, sen är det knapra dem i två veckor. Sista helgen i maj borde jag börja med sprutbehandling (gonal-f, orgalutran och ovitrelle). Ska på injektionsteknik den 15 maj. Så det är ganska drygt än så länge. Men chansen finns ju ändå, även om mycket, mycket liten, att det kan bli ett plus på egen hand.
  • curry

Hej, har lite funderingar. Har ätit pergotime i två omgångar men inte fått ÄL av dem utan bara cystor.
    Fick dock aldrig ovitrelle sprutan, undrar vad gör den? Så att ägget släpper?

För det är väl så att jag fått cystan då ägget aldrig släppte och bara växte sig större.
    Hur får man ovitrelle? Måste man genomgå ivf då eller? Står i kö till ivf men vill ju göra det jag kan tills dess då utredningen inte visade nåt direkt fel på oss..

• Victrix

Fick ovitrelle utskrivet tillsammans med pergotime av min gyn. Aldrig fått använda den dock då jag hade för stora (och för många) äggblåsor cd 10 på vul. Men fråga din gyn? Får det för att ägget ska släppa och man ska veta att man får ägglossning. Men på mig fungerade inte pergotime så bra så nästa omgång blir det sprutor istället. Kanske är det ett alternativ för dig också?

Svar på tråden Pergotime+ ovitrelle