• wish

    poppa popcorn i micro plus kanna?

    Har hört att man kan poppa popcorn i en utan olja eller smör har inget av det annars hade jag gjort det i gryta som vanligt. 

    Så e det någon som sitter på uppgifter om hur länge så jag inte har sönder den kära kannan?

    Så tack på förhand!    

  • Svar på tråden poppa popcorn i micro plus kanna?
  • Elaifiknow

    Oj, det låter farligt. Varför inte använda micropopcorn? De är ju "anpassade" för microbruk

  • wish

    hade jag haft det hade jag poppat på ;) men de e ochså slut :(
    är så sugen på det men bor på landet där vår affär stänger kl 18.00 åoch jag har en halv timmes bil körning till närmsta öppna ställe, men känner inte för att väcka barnen för det.  

  • wish

    tack! det borde ju funka.
    denna micro plus kanna från tupperware kan ju nästan allt annars. men hittar inget om popcorn men e nästan säker att hon nämde det förra g jag var på ett demo. 

  • ehl

    Jag poppar i en microplus kanna. Lite popcorn i botten, på med locket och in i micron ett par minuter. Jag har den lilla modellen av kanna. Oftast har jag lite,lite olja i botten men har även kört utan. Min säljare var skeptisk då jag berättade om att den funkar till popcorn och sa något om att det inte går på garantin om man ha olja i men min har klarat det jättebra. Svårigheten är att få lite salt att fastna.

Svar på tråden poppa popcorn i micro plus kanna?