• 4blir5

    Hur stora har era äggblåsor varit vid ovitrelle?

    Jag fick ta en ovitrellespruta på dag 23 i cykeln utan att titta med vul innan för att se om mina äggblåsor var nog mogna.jag var på vul dag 18 i cykeln och då hade jag ett ägg som var lite större än 10 mm och två dryga 10 mm. OM mina ägg har vuxit på sig bör dom ha varit runt 18 mm eller så. Är det någon som blivit gravid på så pass små och omogna äggblåsor? Har för mig att äggblåsornsa helst ska vara runt 22 mm. Vet ej om jag haft ägglossning men ca 36 timmar efter sprutan fick jag väldigt ont i magen, men jag har inte haft några speciella ägglossningsflytningar eller så, så jag tror det är kört.

  • Svar på tråden Hur stora har era äggblåsor varit vid ovitrelle?
  • Nordanvinden08

    Jag fick inte alltid älflytningar vid ovitrell... Ägglossning får du ju 24-48h efter sprutan. När du tog den borde ena blåsan varit runt 20 om den växte till sig och två dryga 20(brukar växa runt 2 per dag...) de kan ju även ha hunnit växa till sig lite till innan de släppt. Så det är nog inte kört!
    Är detta din första gång med puregon och ovitrelle? Går det inte denna gång kan du ju be om två vul nästa gång så ni ser hur fort dina äggblåser växer. Mina tex växte sakta så jag fick höja dosen på slutet.
    Lycka till nu!!!

  • 4blir5

    Jag äter pergo och inte puregon. Fick en dubbelkur nu och jag vet att jag är väldigt sen med att ägglossa med pergo. Vart gravid dag 25 i cykeln sist. Nu är jag på dag 26. Idag har jag ägglossningsflytningar och väldigt väldigt ont så något kanske är på g nu istället hoppas hoppas!

  • Nordanvinden08

    Oj förlåt, vet inte vad jag fick puregon från;) Men effekten är ju densamma, jag tog puregonsprutor då pergo inte fungerade för mig...
    Men det låter ju toppen, det är bara att mysa på, håller tummarna för dig!!!

  • 4blir5

    Nu håller jag tummarna att detta har fungerat! Men jag har inga stora förhoppningar. Jag kommer nog bli besviken, det är jag ganska hundra på. Pergotime har fungerat förut för mig men nu verkar det gå himla trögt med tanke på mina små små ägg. Jag får nog be om en trippelkur nästa gång.

  • 4blir5

    Just nu känns allt så hopplöst! Det har snart gått 1 år sedan jag var gravid sist, fick missfall den gången. Nr 2 kom ju på första försöket med pergotime och den 3:de graviditeten var helt ostimulerad bara 3 månader efter förlossningen med nummer 2. Men sedan dess absolut ingenting!!!

  • Nordanvinden08

    Jag förstår dig... Med vårt första barn tog det två år, nu är jag gravid med vårt andra och det tog även det över två år, fick ett ma och mf... Ma fick jag för två år sen...sen tog det tills nov förra året tills jag blev gravid igen, resulterade i mf, hela min värld rasade. Vi bestämde oss för att pausa, jag orkade inte mer. Då hände det som mina läkare sagt nästan var omöjligt, vi blev spontangravida!! Och peppar peppar jag är nu i v17... Börjar glädjas lite sakta då jag varit så rädd..
    Jag fick alltid göra fler vul för att se hur snabbt blåsorna växte(mina var tröga...) Kanske be om det nästa gång, så du får ett vul när de nästan ska vara redo. Kändes alltid bättre för mig, för då visste jag i alla fall att det var ett bra ägg som släppte:)
    Jag tog aldrig trippelkur utan vi började med sprutor istället. Fungerade böttre för mig.
    Tänker på dig, ver hur trött man är på att leva i två veckors perioder...mens...äl...mens..äl... Man blir senil!!! Samtidigt ska man vara glad utåt som att allt är som det ska...

Svar på tråden Hur stora har era äggblåsor varit vid ovitrelle?