• pth

Vad betalade ni för era förlovnings- och vigselringar?

Vi hade tänkt att slå till och gifta oss utan att vara förlovade innan och tänker köpa tre ringar, en till honom och två till mig. Undrar hur mycket folk i allmänhet betalar för sina ringar då de förlovar och gifter sig.

Denna dagen ett liv
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad betalade ni för era förlovnings- och vigselringar?
  • Elin1888

6000 för min förlovningsring, 8000 för hans förlovningsring (schalins släta guldringar (vittguld)).
    Min vigselring 19 900. Så totalt  33 900 :- 

• Ginny

C:a 1500 för min och 5000 för hans förlovningsring + c:a 4500 för min vigselring, så ungefär 11 000.
    Våra ringar var också Schalins, förlovningsringarna var släta, min vigselring har fem stenar.

• Pickeli

Vi betalade ingenting, ärvegods

Tror det skulle landa på strax under 20.000 annars.

Google it!
  • LoOoVeEe

3 guldringar från Schalins inkl gravyr, varav vigselringen även innehåller diamanter kostade oss drygt 8000 kr.

• La Lola

Varför ska du ha 2 ringar? *nyfiken*

Jag använde mammas gamla ring i vitguld o briljanter, kostade bara på putsning o gravyr o maken köpte en titanring. Den kan väl ha kostat...1500 kanske...

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Oneesan

Vi har en ring var, min kostade 1200 kr och hans 1000 kr. 

Arigato
  • pth
    La Lola skrev 2012-03-09 08:56:08 följande:
    Varför ska du ha 2 ringar? *nyfiken*

Jag använde mammas gamla ring i vitguld o briljanter, kostade bara på putsning o gravyr o maken köpte en titanring. Den kan väl ha kostat...1500 kanske...
    Tänker ha enkla i guld och då känns det mest traditionellt med två ringar på mig, annars ser det ut som att jag "bara" är förlovad tycker jag. Var inne på att köpa ringar i Volfram eller Titan och då hade det varit en annan grej tycker jag, då hade jag kunnat nöja mig med en ring. Men det är tydligen väldigt svårt/omöjligt att göra om storleken på de ringarna så det kändes trist att kanske inte kunn aha dem hela livet.
    Denna dagen ett liv
  • elle91

Varför vill du ha 2 ringar om ni inte förlovar er innan? Min förlovningsring kosta 8000 och sambbons 9000 skr och min vigselring kommer kosta runt 20.000 och den har jag designat själv

• La Lola
    pth skrev 2012-03-09 09:12:46 följande:
    Tänker ha enkla i guld och då känns det mest traditionellt med två ringar på mig, annars ser det ut som att jag "bara" är förlovad tycker jag.
    Men...vad gör det då isf? Obestämd

Jag bär inte ens min vigselring alla dar. Jag bär den knappt aldrig men jag är ju lika mycket gift iaf.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • pth
    La Lola skrev 2012-03-09 09:14:48 följande:
    Men...vad gör det då isf? Obestämd

Jag bär inte ens min vigselring alla dar. Jag bär den knappt aldrig men jag är ju lika mycket gift iaf.....
    Alla gör som de vill! Tänkte först att vi inte skulle ha några ringar alls, inte göra ngt annat än att gå och skriva på papper. Som sagt var man blir ju inte mindre gift för det och framförallt är man inte mindre kära eller ett par för att man inte är gifta. Har man som vi särkullsbarn och gemensamma barn är det dock en stor fördel för den ekonomiska tryggheten om man gifter sig - bara att gilla läget. Men ju mer vi funderade och planerade kom vi fram till att detta ändå var ett tillfälle att få fira lite och det kändes även bra med ringar. Så det blir två till mig, en till honom, en hotellövernattning med god middag och barnvakt. Det har vi planerat och bestämt - behöver inga råd eller tycken om det. Jag var bara nyfiken på vad folk betalar för sina ringar då det var mycket dyrare än jag trodde.
    Denna dagen ett liv
Svar på tråden Vad betalade ni för era förlovnings- och vigselringar?