• Anonym (Mammakroppen)

Ni som gjort eller tänkt göra en bröstförstoring, titta hit!

Hur kom det sig att ni gjorde en bröstförstoring/lyft?
    Är ni nöjda?
    Nackdelar?
    Fördelar?
    Ångrar ni något?
    Ser man att de är opererade?
    Berättade ni för någon?
    Gjorde ni det efter eller före ni fått barn?
    Sparade pengar eller lån?

Ja, alla möjliga frågor har jag och ni får gärna skriva så mycket som möjligt. Ge gärna tips på vad man ska tänka på en extra gång innan man tar det stora beslutet!

• Svar på tråden Ni som gjort eller tänkt göra en bröstförstoring, titta hit!
  • Anonym

Jag har inte gjort någon bröstförstorning.
    Jag har en moster som gjorde det, dom ser helt naturliga ut. Har en kusin som har gjort det, det ser mest konstigt ut och en kompis som gjorde det förra året. Hon som dom andra två gjorde det, för att deras bröst var små.
    Min kompis bröst nu, ser plastiga ut. Vårtgårdarna ser inte ens riktiga ut.. Däremot är dom runda, precis som alla andra silikonbröst.. Inte speciellt snyggt. Men dem flesta gör det av en anledning. Och dom mår bra idag allihop :)

• Anonym (Mammakroppen)
    Anonym skrev 2012-03-09 09:45:43 följande:
    Jag har inte gjort någon bröstförstorning.
    Jag har en moster som gjorde det, dom ser helt naturliga ut. Har en kusin som har gjort det, det ser mest konstigt ut och en kompis som gjorde det förra året. Hon som dom andra två gjorde det, för att deras bröst var små.
    Min kompis bröst nu, ser plastiga ut. Vårtgårdarna ser inte ens riktiga ut.. Däremot är dom runda, precis som alla andra silikonbröst.. Inte speciellt snyggt. Men dem flesta gör det av en anledning. Och dom mår bra idag allihop :)
    Undra vad det kan bero på, att det ser annorlunda ut på några? Vet du om alla satte in samma storlek?

Jag vill ju själv göra men lite rädd över hur det kommer se ut när man är naken eller i bikini.. med kläder på ser det ju oftast alltid bra ut haha
  • Anonym (varit där)

Hej!

Jag var väldigt missnöjd med mina bröst redan innan jag fick barn, de var ojämna och ena hängde. Efter två graviditeter och amning såg de ännu värre ut. Jag hade några andra i min närhet som gjorde bröstoperation innan mig, alla efter att de fått barn. Det gjorde det nog lättare för mig att ta beslutet.

Tänk på storlek, jag ville inte att det skulle se oäkta ut, bara snyggt. Dock är det många som är rädda att välja för stor stl oxå och istället väljer för liten, det "försvinner" en del när implantaten sätts in. Om du går till en duktig plastikoperatör kan du prova och han/hon kan rekommendera vad som blir snyggt och proportioneligt på din kropp.

På mig ligger snittet under bröstet, alltså i vecket och därför syns det inte alls om man inte står underifrån och tittar på mina bröst möjligtvis. Nu är ärren dessutom väldigt bleka, är 5 år sedan operationen.

Det som jag inte var riktigt beredd på var att bröstmuskeln var så oerhört svag lång tid efter operationen. Det tog tid att träna upp den igen och kunna gör ex armhävningar. Men tränar man intensivt går det nog snabbare. Sen var det ju jobbigt att ha småbarn, då jag inte kunde lyfta på några veckor. Detta gäller förstås bara om man lägger implantaten innanför bröstmuskeln, men det tror jag att nästan alla gör idag i Sverige iaf. Lägger man det utanför ser bröstet mycket mer oäkta ut.

Jag berättade för min syster och några vänner, det är väl de som vet om det idag också. Och maken förstås

Lyckat till med beslutet!

• Anonym

Jag tror det ändras med tiden hur brösten ser ut. Jag kan ingenting om sånt där, men alla bröst ser olika ut.
    Det bästa är ju att rådfråga en läkare!

• Anonym (Mammakroppen)

Varit där:

Jag har också läst att många blivit missnöjda över att de valt för liten storlek bara för att man är rädd att det ska bli för stort annars, så det är något jag har inte bakhuvudet.

Jag vill helst att så få som möjligt ska veta om det, funderar på om det är möjligt med två små barn. Sambon kommer få mycket att göra i så fall.

• Anonym (Gjort en)

Jag gjorde ett bröstlyft + förstoring den 1 feb. Mina bröst blev helt förstörda efter två graviditeter och jag mådde dåligt över hur de såg ut. Jag är jätte nöjd och det var värt varje krona! Jag berättade för de närmsta familjemedlemmarna och de tog det jätte bra :) har också berättat för två av mina vänner men igen annan vet om något. De har heller inte sätt att jag har gjort en förstoring.

• Anonym (påfyllning?)

Jag skulle vilja "fylla upp" brösten efter denna graviditet och avslutade amningsperiod. Storleken är helt ok, bara att de är "tomma"

Verkar kosta 30-40 000. Får se om jag tycker att det är värt pengarna om ett år eller så... men oj vad det skulle bidra till självnöjdheten

• Anonym (Mammakroppen)
    Anonym (Gjort en) skrev 2012-03-09 10:09:55 följande:
    Jag gjorde ett bröstlyft + förstoring den 1 feb. Mina bröst blev helt förstörda efter två graviditeter och jag mådde dåligt över hur de såg ut. Jag är jätte nöjd och det var värt varje krona! Jag berättade för de närmsta familjemedlemmarna och de tog det jätte bra :) har också berättat för två av mina vänner men igen annan vet om något. De har heller inte sätt att jag har gjort en förstoring.
    Får man fråga vad det kostade? Läst runt lite och då kostar en bröstförstoring 30-40.000 och ett bröstlyft kostar också därikring. Så fick du betala nästan 100.000 eller blev det billigare när du gjorde samtidigt?
  • Anonym (varit där)

Min kompis vågade inte köra på den stl som operatören rekommenderade, hon valde en betydligt mindre stl. Men hon har en både lång och bred kropp med väldigt små bröst. Så hon skulle ha lyssnat, för brösten ser i princip likadana (små) ut nu och formen blev inte heller så bra.

Så mitt råd är att gå till någon som är riktigt seriös och duktig och lyssna på rekommendationerna. Sen är det förstås viktigt att du själv vet vad du vill få ut av operationen. En del vill ju ha jättebröst, andra vill bara snygga till dem.

Min sambo fick oxå jobba hårt de första veckorna Men det var det värt!

• Anonym (Mammakroppen)
    Anonym (påfyllning?) skrev 2012-03-09 10:11:47 följande:
    Jag skulle vilja "fylla upp" brösten efter denna graviditet och avslutade amningsperiod. Storleken är helt ok, bara att de är "tomma"

Verkar kosta 30-40 000. Får se om jag tycker att det är värt pengarna om ett år eller så... men oj vad det skulle bidra till självnöjdheten
    Samma sak för mig! Brösten är som tommar påsar känns det som, förstår inte hur jag ska kunna tycka om mina bröst i framtiden ens om jag inte opererar mig.

Knappt så jag vill ha sex eftersom jag ser dom hänga så där hemskt..
Svar på tråden Ni som gjort eller tänkt göra en bröstförstoring, titta hit!